Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur göra Sony Ericsson K750i till en W800i?


Alphonze

Rekommendera Poster

Tjena!

 

En kollega sa att man kan uppdatera mjukvaran i K750i så att den får samma funktioner som W800i:

Nån som vet hur och var? Skillnaden är ju bl.a. att man kan stänga av telefonen i W800, men ändå använda mp3/m4a-spelaren. Mycket praktisk funktion på ett flygplan t.ex.!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Nu får jag bara ta en funderare över om det är värt 249:- + allt logistik-krångel runtomkring samt garantier m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Undrar just varför man inte skulle kunna göra detta själv? Vad krävs egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

 

Undrar just varför man inte skulle kunna göra detta själv? Vad krävs egentligen?

206188[/snapback]

 

Till att börja behövs det nog en PC! :cry:

Sen gäller det att hitta programvaran för att sen flasha ner den!

Hittar du nåt så står jag först i kön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja, jag återkommer om så blir fallet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Till att börja behövs det nog en PC!  :cry:

Sen gäller det att hitta programvaran för att sen flasha ner den!

Hittar du nåt så står jag först i kön!

206206[/snapback]

 

Du behöver en pc, rätt firmware för w800:an samt en dongle (t28 datakabel) för att kommunicera mellan dator/telefon.... 300 spänn är inte mycket att tjafsa om med tanke på att man får ett antal nya funktioner i sin k750...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver en pc, rätt firmware för w800:an samt en dongle (t28 datakabel) för att kommunicera mellan dator/telefon.... 300 spänn är inte mycket att tjafsa om med tanke på att man får ett antal nya funktioner i sin k750...

210787[/snapback]

 

Den kablen funkar inte med den nya kontakten som sitter i dem nya telefonerna.

 

Kablen du fick med telefonen och en pc så skall du kunna byta fw.

 

www.esato.com är ett bra forum för se telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kablen funkar inte med den nya kontakten som sitter i dem nya telefonerna.

 

sant sant! Fel av mig!

 

Kablen du fick med telefonen och en pc så skall du kunna byta fw.

www.esato.com är ett bra forum för se telefoner.

210959[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kablen du fick med telefonen och en pc så skall du kunna byta fw.

 

www.esato.com är ett bra forum för se telefoner.

210959[/snapback]

 

Du kanske också vet var jag hittar programvaran för att själv kunna byta från K750 till W800?

Lyckades inte hitta det omnämnt på esato.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske också vet var jag hittar programvaran för att själv kunna byta från K750 till W800?

Lyckades inte hitta det omnämnt på esato.

210981[/snapback]

 

http://www.davinciteam.com/ här finns det program.

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=105835 här är tråden dem pratar om 750 till 800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.davinciteam.com/ här finns det program.

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=105835 här är tråden dem pratar om 750 till 800.

211113[/snapback]

 

hur du än gör så slipper du inte för att betalning då man måste köpa credits för att kunna låsa upp den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 spänn på www.vitalinjer.se

210859[/snapback]

 

Ja, verkade billigast där. Andra alternativen med att göra det själv kostar "krediter" plus att man gör första och enda försöket på sin egen ögonsten!

Har nu skickat och betalt, med rek åt båda hållen blir det sammanlagt omkr 200:- för hela kalaset. Postverket är den stora vinnaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Ja, verkade billigast där. Andra alternativen med att göra det själv kostar "krediter" plus att man gör första och enda försöket på sin egen ögonsten!

Har nu skickat och betalt, med rek åt båda hållen blir det sammanlagt omkr 200:- för hela kalaset. Postverket är den stora vinnaren!

211866[/snapback]

Har du alltså gjort om din 750 till en 800? :ThumbsUp: Hur verkar det? Några negativa detaljer som du retar dig på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är mjukvaran för musikspelaren? Bättre? Sämre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min utvärtes K750 är numera invärtes W800.

Allt fungerade enligt förväntningarna, det som tillkommit är, förutom flight-läge, Walkmanmenyerna, en konfigurerbar equilizor, som antagligen stavas annorlunda, genvägsknappen omvandlad till Walkmanknapp och lite annat smått och gott som jag inte upptäckt ännu?

Tycker mig också ha hittat lite bättre kamerafunktioner, men de kanske finns med i K750-uppgraderingen ändå!?!

 

Om det var värt pengarna? Vet inte, den var så jäkla bra redan som K750i! Men 119:- motsvarar 3 stöl, som ger ett nöje under ett fåtal timmar, uppgraderingen har du glädje fram tills dess SonyEricsson kommer ut med nästa modell!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån uppfattning om garantier och sånt? Vad händer om hårdvaran strular och jag måste lämna in den (i mitt fall Elgiganten)? Kan man stoppa tillbaka 750-mjukvaran utan att de märker nåt, tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nån uppfattning om garantier och sånt? Vad händer om hårdvaran strular och jag måste lämna in den (i mitt fall Elgiganten)? Kan man stoppa tillbaka 750-mjukvaran utan att de märker nåt, tror du?

229148[/snapback]

 

Törs inte ens tänka tanken!!!

Tror nog att samma snubbar som fixade uppgraderingen även kan fixa en nedgradering!

Finns ju t.o.m en "uppgradering" hos Ericsson som bara skall tas till om telefonen bangat ur helt. Kanske den funkar!?!? Jag tänker då inte testa i alla fall!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar knapparna högst upp också? Volym, nästa/föregående spår play/pause... de kanske funkade redan innan förstås och jag vet inte riktigt varför jag frågar, men de är de knappar jag oftast använder på min 800

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar knapparna högst upp också? Volym, nästa/föregående spår play/pause... de kanske funkade redan innan förstås och jag vet inte riktigt varför jag frågar, men de är de knappar jag oftast använder på min 800

229228[/snapback]

 

Japp, långsamt tryck skiftar låt, korta tryck fixar volym, eller nåt ditåt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, långsamt tryck skiftar låt, korta tryck fixar volym, eller nåt ditåt!

229260[/snapback]

Japp, så funkar 750 iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

nån som vet nån som gör detta på plats i sthlm?????

 

 

skulle vara kanon....

 

 

 

förresten vilka nya menyer och funktioner kommer till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...