Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple håller Special Event nästa vecka


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Apple skulle ju kunna börja med att senda ut en live podcast från alla events och wwdc och expo mm. Till att börja med sedan gå över till video

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 299
  • Created
  • Senaste svar
Jag tänkte att eftersom det finns så många otroligt duktiga här på forumet så skulle man kunna få en grundläggande uppfattning.... :whistling:

207934[/snapback]

Svårt att säga hur prestandan är med utgång från uppgifterna på Apples hemsida.. Man vet ju inte vilken konfiguration kortet är i, bara att det är en starkare processor med (antaligen) snabbare minne. X600 är ju inte mycket att komma med om man ser till PC-sidan, men skulle man plocka in en X800 hade det antagligen handlat om mycket värme och energi-åtgång som man vill slippa i slimmade iMac. PCI Express måste inte innebära nån stor fördel mer än bandbredd mellan grafiken och övriga kretsar, prestandan är helt beroende av hur mycket kretsen skickar.

Bland PC-datorer pratar man om varianter mellan 16xPCIe och 1xPCIe, vilket betyder att det kan variera kraftigt. Det är helt klart bättre grafik iaf. Radeon 9600 kändes ju lite som ett skämt jämfört med de större powerböckerna.

Vänta på testen..:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade gärna sett en uppdatering på mac mini, då jag ska köpa en sådan :)

207931[/snapback]

 

samma här.. *jättebesviken* :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga hur prestandan är med utgång från uppgifterna på Apples hemsida.. Man vet ju inte vilken konfiguration kortet är i, bara att det är en starkare processor med (antaligen) snabbare minne. X600 är ju inte mycket att komma med om man ser till PC-sidan, men skulle man plocka in en X800 hade det antagligen handlat om mycket värme och energi-åtgång som man vill slippa i slimmade iMac. PCI Express måste inte innebära nån stor fördel mer än bandbredd mellan grafiken och övriga kretsar, prestandan är helt beroende av hur mycket kretsen skickar.

Bland PC-datorer pratar man om varianter mellan 16xPCIe och 1xPCIe, vilket betyder att det kan variera kraftigt. Det är helt klart bättre grafik iaf. Radeon 9600 kändes ju lite som ett skämt jämfört med de större powerböckerna.

Vänta på testen..:P

207949[/snapback]

 

Nu börjar det likna nåt... TACK! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple remote verkar ju bra. Hoppas att man kan styra fler program, typ keynote med den också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon snabb typ meddela när video streamen från dagens special event finns på apple sida.

 

Tack !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple remote verkar ju bra. Hoppas att man kan styra fler program, typ keynote med den också!

207962[/snapback]

 

Det är nog lika troligt som att fjärren skulle funka till andra macar. Eller vad tror ni?

 

--- Tillägg efter en sökning på AppleStore ---

 

Tusan!

Varför måste jag ha rätt för?

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebO...0.8.25.7.11.0.3

 

Fjärren kan styra alla andra iPodar men inga andra datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en Nano men avböjer no det nu och tar en 30 gigabytes istället. 2 timmar video uppspelning imponerar dock inte. Någon som vet vad konkurrenterna ligger på där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då ny ? Köpte du nyligen en imac G5 ?

207985[/snapback]

 

 

Nej...men jag tänkte köpa mig en 20" men nu gick ju dom upp en heeel del i pris. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen riktigt komplet mediacenter heller saknar en slaggs mini mac med alla sötsaker dvd spelare, 5.1 ljud, mm. en HTPC

207922[/snapback]

 

HTMAC om jag får be ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer ju att imacen stägg en hel del i priset

 

Okey

 

Home Theatre Mac :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:angry2: Grrr!!!

 

De verkar ha tagit bort FW möjligheten för nya iPod!

Nu vet man att det där torsdagstramset om att apple är onda stämmer, varför skulle de annars ta bort FW när fler och fler PCs har det?

 

/ JwS (lite arg och utan USB2)

 

Infogat lite senare: Och de skulle fixat ett par nya färger till både fullstora och nano iPoddar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina pc kompisar har inte firewire så kanske änndå smart av apple att byta till USB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är nöjd med dagens nya produkter. Fjärrkontrollen och Front Row verkar vara väldigt intressant. Plus att den nya iMacen verkar vara väldigt cool den med. Det var också bra att Apple passade på att börja leverera Mighty Mousen som standard mus till iMacen, det kommer väl bli så på alla mac datorer i framtiden. Jag upptäckte även att man kan köpa till ett extern USB modem till iMacen. Modemet är inte inbyggdt längre.

 

iPoden var ju inte direkt någon överaskning, men snygg det är den. En rolig grej är att den också kommer i svart, precis som nanon. Jag väntar tills Shufflen kommer i svart, det vore något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina pc kompisar har inte firewire så kanske änndå smart av apple att byta till USB

208024[/snapback]

Men de behövde väl inte ta bort FW-stödet, det har ju en längre tid (jag är nte säker på hur det var med iPod G1) varit möjligt att tanka sin iPod med både USB och FW (senare endast FW via dockan, men det fanns åtminstone).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Streamen finns nu på

 

http://stream.apple.akadns.net/

208035[/snapback]

Akamai har uppgraderat sina servrar. Bara ett par timmar efter eventet och jag kan se i 22 fps. :w00t: Förr var man tvungen att vänta i någon vecka eller två innan man faktiskt kunde se filmen med min lilla ej så snabba uppkoppling. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac:en kommer med mighty mouse ?

208050[/snapback]

 

Det gjorde den innan också.. :P

 

 

Hm, vilken tur man har, tänkte köpa en iMac förra veckan, men hörde sedan om detta.. väntade och titta vad jag fick! :D en iMac that is even better.. :D

 

Älskar apple och steve! :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...