Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljuger Apple


CyberPet

Rekommendera Poster

Jag är lite smått upprörd idag. Beställde en iSight den 6:e augusti och fick dagen efter besked att nu skickas den från fabriken och fick även bekräftelse på deras hemsida att den var skickad den 7:e och hade jag inte fått den innan den 21 augusti så skulle jag höra av mig.

 

Gissa vad jag gjorde idag? Jo bad maken ringa (är ju rösthandikappad) och fråga var kameran håller hus då de haft på sig många fler dagar än de 7-10 dagar de anger och att det är den 21 augusti idag och ingen kamera har kommit.

 

Enligt leveransbeskedet skulle det skickas med TNT men enligt telefonsamtalet skickas det med vanlig post och därför skulle ta längre tid. Sen påstår de att de skickade produkten den 10 augusti, inte den 7 augusti (den 10:e var en söndag medan den 7:e var en torsdag). Låter inte rimligt för fem öre!

 

Fick pappret från Apple om att de dragit pengarna från mitt Visa, men någon produkt har jag inte sett till och enligt telefonsamtalet skulle jag förvänta mig att det skulle ta längre tid när det går via vanliga posten.

 

Jag undrar om Apple ljuger för mig, eller snarare för min make om hela denna historia?

 

Jag undrar om jag kan begära ränta för de pengar som de drog den 7:e då de ju tydligen väntat 3 dagar efter det med att skicka produkten. Så här har det ju aldrig gjort förut. Och är det nåt nytt att de inte skickar med TNT längre, det verkar också lite lurigt, eller ljuger deras epostbrev?

 

När jag försökte skicka ett epostbrev till den adress de anger i sitt email där man kan vända sig så får jag tillbaka mailet med "Mail Delivery Failure". Hmm... känns himla pålitligt...... NOT!

 

Känner mig väldigt handikappad när jag själv inte kan prata med AppleStore och när jag ber min make ringa så verkar de inte ta honom på så stort allvar (kanske rasism för att han inte pratar klingande ren svenska?). Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Skriv ett mail ock kräv besked! (eller är det posten som är boven?). De borde inte dra pengar förrän samma dag de skickar produkten.

 

Det verkar vara många som har synpunkter på Svenska Apple. Det är ju tråkigt. Själv har jag bara varit i kontakt med dem en gång för några år sedan angående polsk teckenuppsättning, och då kunde de hjälpa mig per telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet använder de fortfarande TNT, fick ett nytt iBookbatteri för nån vecka sedan som levererades till dörren. Att spekulera om rasism känns onödigt, om du nu inte var sarkastisk eller nått <_<

 

Förstår dock din irritation - mycket snack… från apples sida, verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bestämde mig för att ringa själv och förklara att jag inte kan prata så bra. Fick prata med samma kille som maken pratat med till och med.

 

Han berättade att de tydligen ändrat reglerna och att nu skickas bara varor över ett visst belopp via TNT och en iSight inte når upp till den nivån så paketet skickas via posten. Det har varit fel i epostbreven som skickats till kunderna och troligen råkade jag ut för ett sånt (var väl nån backup som kickade in eller nåt) och numer ska kunden informeras om att det skickas via postpaket och inte via TNT.

 

Allt väl så, men faktum kvarstod att produkten inte kommit inom utsatt tid och att Apple angett den 21 augusti som senaste dag för leveransen och om inget kommit innan dess skulle man höra av sig. Så killen la en ny order och den ska skickas via TNT och kommer förhoppningsvis i mitten av nästa vecka. Och om nu min ordinarie order dyker upp innan får jag kontakta Apple och avbryta den nya ordern.

 

Tycker killen skötte sig jättebra och han tyckte verkligen synd om mig för att jag fått så mycket felaktig information från Apple i deras leveransbesked. Vi pratad lite allmänt för han skulle på semester på måndag så om kameran dyker upp då så skulle han inte kunna ta hand om mig, men jag fick en annan epostadress jag kunde maila om jag inte kunde be maken ringa och avbryta nya ordern.

 

När vi pratade framgick det också att han var Ålänning och ville gärna flytta till norra Sverige och var sugen på att flytta till Luleå då han hade en kamrat som kommer härifrån också.

 

Så det hela slutade med att jag var nöjd över att han tog itu med saken och han var nöjd för han fick veta massor om Luleå och han utbrast innan vi slutade "detta var det roligaste samtal jag haft på jättelänge!". :)

 

Så nu är min ilska bortrunnen och jag är glad över att jag inte gjorde någon annan irriterad och sur, utan fick den hjälp jag ville ha och samtidigt vi båda fick ett trevlig samtal trots min dåliga hals. Sånt känns bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det ordnade sig, fast antar att du är lite nällad i helgen på din nya iSight. Funderar själv på att skaffa. Fick demat Audiofunktionen i helgen och blev impad av kvaliteten.

 

Antar också att Apple har olika rutiner gällande leverans om det gäller vanlig försäljning eller garanti. Mitt iBook-batteri (som gick på garantin) kostar nämligen mig veterligen en hundring mindre än iSight, men levererades efter tre dagar via TNT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...