Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrkontroll till Mac Mini


oscarh

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har precis införskaffat en Mac Mini som jag tänkte ha som HTPC. Har skaffat ett surroundljudkort och alla kablar som kan tänkas behövas.

 

Däremot har jag funderat på det här med fjärrkontroll, det kan ju vara väldigt smidigt att sitta i soffan och höja/sänka volymen, byta låtar, öppna filmer och så vidare.

 

Finns det någon som har koll på utbudet samt vilka modeller som egentligen är något att ha?

 

Hur mycket kan man egentligen kontrollera med en fjärr?

 

Någon som har erfarenhet av detta?

 

MVH

Oscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth funkar klockrent. Kanon att använda telefonen eller Palmen som fjärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluetooth funkar klockrent. Kanon att använda telefonen eller Palmen som fjärr.

180038[/snapback]

 

 

Men hur funkar det egentligen? Får man lägga ner en halv dag på att göra macron?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur funkar det egentligen? Får man lägga ner en halv dag på att göra macron?

180769[/snapback]

 

Har du BT i datorn och en BT-telefon är det bara att hämta hem Salling Clicker (kostar i.o.f.s. 20 dollares) så förvandlas din telefon till en fjärr.

 

MER INFO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur funkar det egentligen? Får man lägga ner en halv dag på att göra macron?

180769[/snapback]

Inte om du inte vill optimera själv.

 

Salling clicker är ett kanonprogram som har stöd för mnga program (iTunes, DVDplayer, VLC etc). Dessutom kan man alltid gå i "mouse mode", dvs styra muspekaren med mobilen (med joysticken på min K700i).

 

Sedan finns det någon inbyggd fjärrstyrning som tydlige är lite enklare, men jag har inte provat den eftersom jag redan hade köpt Salling clicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...