Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ställer Norton till det?


mountainman

Rekommendera Poster

När jag började använda mac, typ 1998, så rekomenderade alla att man skulle använda sig av Norton för att hålla datorn i trim. Det var nästan ett måste, och jag har hela tiden kört DiskDoctor och Speed Disk sedan dess och aldrig (nästan) haft problem med min dator. Jag tror att jag skulle kunna räkna krascherna dom senaste 3 åren på mina 10 fingrar.

 

Nu har jag det ju hänt en del i och med OSX, men min fundering är, är Norton helt onödig nu i OSX?

 

Jag har kollat runt på massor av trådar här på forumet, och så fort att Norton kommer upp så dyker också komentarer som "...norton ställer bara till det...", "...gör mera skada än nytta..." upp.

 

Exakt vad är det som Norton gör så dåligt? Vad är det som Norton ställer till med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn kraschar, Kernal Panic fick jag i början Mac OS X 10.0

Finns bättre program än Norton, som för övrigt inte längre säljs till Mac OS X.

 

Vill du köpa ett verktygsprogram så är DiskWarrior och Tech Tool Pro 4 att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak man kan lägga till, har du inget problem så håll fingrarna borta! Det har hänt att även andra program som sägs skall göra underverk ställer till problem, så ifall allt funkar så njut bara, börja inte pilla i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, bara man sköter det dagliga, veckovisa samt månatliga "servicen..Dvs scriptkörningen :)

 

Det finns ett program jag vill rekommendera som sköter det åt dig med automatik, och det heter Macaroni. kostar 9 dollar, men det är det värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde tillägga att man nån gång då och då ska starta om sin dator om det är så att du aldrig stänger av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, bara man sköter det dagliga, veckovisa samt månatliga "servicen..Dvs scriptkörningen :)

171647[/snapback]

Fast jag gör inte ens det heller… :D Jag startar om ibland… Men jag har funderat på att köpa Macaroni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...