Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återskapa från Time Machine


majajennyemelie
 Share

Rekommendera Poster

majajennyemelie

Hej. 
 

Jag uppdaterade mitt operativsystem och insåg att mina Adobe CS6 inte längre fungerade. 
 

Min lösning blev att tömma hårddisken och sen återskapa den från en kopia på Time Machine med det gamla operativsystemet. So far so god. 
 

Jag började återskapningen igår eftermiddag och den står fortfarande och tuggar med ”förbereder för återskapning av ”MacBook Air””. Är det normalt att det tar sån tid? Har jag gjort nåt galet? Avstannar processen när skärmsläckaren går igång?

 

Tack på förhand!

 

Maja (rätt mycket nybörjare)

52CCBE03-8078-4EEA-98B7-57EB4F43BF95.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är stor skillnad på att skärmen släcks och att datorn går ner i viloläge. Att bara skärmen släcks har ingen betydelse, men om datorn går ner i viloläge tar det ju stopp. Jag skulle kolla i strömsparinställningen och ställa dator i viloläge till aldrig och sedan testa att återskapa på nytt. Vi får väl se om någon av experterna på det forumet kan ge en bättre lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, majajennyemelie säger:

Jag löste det hela på ett annat sätt!

 

 

Berätta gärna hur, för att hjälpa andra med liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

majajennyemelie

Jag gör ett försök att förklara ☺️
 

jag ville istället installera original-OS X, el Capitain för att sen överföra innehåll från Time Machine. När jag försökte dök felmeddelandet om att ”Det fanns inga giltiga paket för installation” upp. Sökte mig till att det skulle gå att ställa tillbaka tiden till till exempel 2018 i Terminalen genom att skriva 

date 0101010118

det fungerade tills datorn automatiskt startade om för att avsluta installationen. Jag försökte ett antal gånger med samma resultat. Fick då snilleblixten att stänga av Wi-Fi så att datorn inte kunde koppla upp och få dagens datum. OCH DET FUNKADE!! 
 

Sen använde jag mig av Time Machine för att återskapa innehållet. Några program fungerar inte eftersom El Capitain är för gammalt men det blir ett senare problem. De program jag akut behöver fungerar fint!

 

Hoppas någon förstod vad jag menar 🙂

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...