Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

appen mail


Isola_747
 Share

Rekommendera Poster

43 minuter sedan, Isola_747 säger:

Nån som vet om man kan ta bort den eftersom den tar en del plats?

Skärmavbild 2022-06-07 kl. 11.45.30.png

Har du testat att dra den till papperskorgen och sedan tömma den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Har du testat att dra den till papperskorgen och sedan tömma den?

Det går inte dra den till papperskorgen ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Isola_747 säger:

Det går inte dra den till papperskorgen ju

Aj, då. Då får du testa AppCleaner, som är gratis, och i inställningarna välja att även kunna ta bort skyddade appar.

 

dump.png.d033b4ba037664c803a578d5e75c337f.png

 

Fast tar du bort en systemapp riskerar du andra problem, bara så du vet! Jag hade låtit den vara, den tar ju knappt något utrymme alls.

 

Vill du spara utrymme är den här appen bättre: https://ingmarstein.github.io/Monolingual/

 

Med den tar man bort en massa språkfiler man ändå aldrig kommer att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2022-06-07 11:45, Isola_747 säger:

Nån som vet om man kan ta bort den eftersom den tar en del plats?

67 MB är väl inte så fasligt mycket? Känns som mycket pill för så lite. Är disken helt full?

 

Var kommer den där skärmdumpen ifrån förresten? Mitt Mail.app tar bara 26,5 MB. Ser ju mer ut som att din visar hur mycket innehåll du har i appen.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

67 MB är väl inte så fasligt mycket? Känns som mycket pill för så lite. Är disken helt full?

 

Var kommer den där skärmdumpen ifrån förresten? Mitt Mail.app tar bara 26,5 MB. Ser ju mer ut som att din visar hur mycket innehåll du har i appen.

Du menar min skärmdump kommer från systeminformation - lagring - hantera - mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

67,4 Megabytes är nästan skit och ingenting numera. Jag förstår inte varför det kan störa?

Dessutom är Mail-appen INTE att rekommendera att ta bort då den är en del av systemet.

Jag har tvärsom omfamnat allting Apple som integrerar på ett så vackert och smidigt sätt, som med deras privatrelä. Också i det tekniska skyddas lösenord i bruket av s.k. tokens, ett sorts bevis för rättigheter, som Apple Mail är en av de få att garantera.

 

Till sist, vet du inte vad du gör, känner dig minsta osäker så rör inget! Helt enkelt använd inte Mail om du inte gillar den appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-06-11 15:51, Isola_747 säger:

Du menar min skärmdump kommer från systeminformation - lagring - hantera - mail

Då bör skärmdumpen visa hur mycket data som appen Mail har sparat, inte hur mycket utrymme själva appen Mail upptar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...