Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ringa från iPad - med trasig iPhone


Macjanne
 Share

Rekommendera Poster

Min iPhone dog igår och går inte att tvingas till omstart. Innan detta är löst behöver jag klara mig med min iPad.

Går det att ringa till och från vanliga mobiltelefoner från en iPad?  Facetime finns ju för samtal till andra iPhone, men annars?

Jag hittade något om Wifi-samtal men då verkar det som att detta måste ställas in på iPhone först och den är ju trasig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ingen telefonapplikation till iPad, inte heller finns WhatsApp till iPad, så att ringa går inte, såvitt jag förstår. (Kanske någon som vet bättre?) Men som du skriver man kan köra med Facetime, dock endast till sådana som har en applepryl, det finns också Skype att ladda ner till iPad, vilka kan fungera om den du ska ”ringa” till också har Skype, Sedan finns andra videokommunikations applikationer t. ex. Zoom m. fl. Så det blir nog den vägen man får gå. Sms går däremot att skicka från iPaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man betalar kan man ringa till vanliga telefoner från Skype (på iPad).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Sms till och från paddan går bara med andra iphone, nu när min telefon är trasig. Jo, att ringa betalsamtal från Skype har jag provat som nödlösning. Borde förstås ha en reservtelefon.....

Funderar på att prova en begagnad iPhone från  Swappie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...