Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Få bort tejprester från skärm


Andre-89
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har haft en bit eltejp som åkt av och på igen hur många gånger som helst. Jag tog tillslut och torka bort allt klet men det blev kvar något som er ut som permanenta fettfläckar. Jag gjorde detta med vanlig skärmrengöring från Elgiganten.

 

Efter detta har jag provat att få bort dessa fläckar som är resultatet av eltejp med: 

 

Fönsterputs

Ajax allmänrengöring

"Label off"- L-limonen

 

Det funkar inte och undrar därför om någon har haft samma problem men som lyckats fixa det? Och i så fall hur?

 

Tack på förhand

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är du säker på att det är från tejpen......Googla "Staingate" och se om du lyckats putsa bort skärmen ytskikt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Stereotypen säger:

Är du säker på att det är från tejpen......Googla "Staingate" och se om du lyckats putsa bort skärmen ytskikt....

Åh nä... Det kan nog vara det. Synd, 8 år med bara ett batteribyte och den funkar bra. Synd att det hände, men tack för infon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desinfiseringsvåtservetter brukar vara bra på att ta bort rester av lim från tejp. 
Ingen garanti för att det inte skadar antireflexbehandlingen på skärmen - avgör själv var du vågar testa.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, TB-000 säger:

Desinfiseringsvåtservetter brukar vara bra på att ta bort rester av lim från tejp. 
Ingen garanti för att det inte skadar antireflexbehandlingen på skärmen - avgör själv var du vågar testa.

 

Tror nog det är som Stereotypen sa för även om man drar fingret över så glider inget iväg sås att säga. Men tack för förslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...