zatrat Postad 26 Maj, 2022 Share Postad 26 Maj, 2022 Har ett par Denon AH-GC30 bluetooth hörlurar. Bra ljud… inga problem… Men… Helt plötsligt så låter ALLT som spelas via Apple Music skit. Ljudet är totalt överstyrt och distorsionen är total. Det märkliga är att alla andra ljudkällor låter bra. AppleTV… SvtPlay… Spotify… Har googlat mig galen! Hittar inget som funkar. Är det nån skit med senaste uppdateringen till 12.4? Naturligtvis så funkar AirPods Pro klanderfritt. 🤡 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zatrat Postad 27 Maj, 2022 Författare Share Postad 27 Maj, 2022 Ett litet tillägg, lurarna låter bra med Apple Music på iPhone. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 27 Maj, 2022 Share Postad 27 Maj, 2022 Testa säker start av datorn, håll nere skift vid omstart, logga in, starta sedan om som vanligt. Monterey har dock varit buggig hela vägen och delar av det är fortfarande beta. Det nya normala. Att en del inte drabbas gör det inte bättre. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr Walker Postad 28 Maj, 2022 Share Postad 28 Maj, 2022 Här fanns ett tips.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikaellq Postad 28 Maj, 2022 Share Postad 28 Maj, 2022 Jag tror jag också att det är ett Bluetooth-problem. Jag kan inte komma på något annat att göra än att starta om, rensa PRAM, osv. Finns det en på/av-knapp på lurarna? Jag löste mitt problem med krånglande tangentbord som laggade genom att helt enkelt stänga av den och sedan sätta på den igen för att låta min iMac återigen upptäcka tangentbordet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zatrat Postad 28 Maj, 2022 Författare Share Postad 28 Maj, 2022 2022-05-27 08:12, Alix säger: Testa säker start av datorn, håll nere skift vid omstart, logga in, starta sedan om som vanligt. Monterey har dock varit buggig hela vägen och delar av det är fortfarande beta. Det nya normala. Att en del inte drabbas gör det inte bättre. Nix pix! Funkade inte… och det är bara med Apple Music det låter skit. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zatrat Postad 28 Maj, 2022 Författare Share Postad 28 Maj, 2022 4 timmar sedan, Mr Walker säger: Här fanns ett tips.. Jag kanske är korkad, men jag fattade det som att hela tråden handlade om hur man ser vilken codec som används. Inte att man kan ändra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 28 Maj, 2022 Share Postad 28 Maj, 2022 Då är det nog Monterey… 🪳 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marcushedenstrom Postad 28 Maj, 2022 Share Postad 28 Maj, 2022 6 timmar sedan, Mr Walker säger: Här fanns ett tips.. Tänkte också på det, men i så fall borde det låtit dåligt även i andra appar som Spotify och så vidare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zatrat Postad 28 Maj, 2022 Författare Share Postad 28 Maj, 2022 (redigerade) 4 timmar sedan, Alix säger: Då är det nog Monterey… 🪳 Kan det vara systemet? Det är så vitt jag har kunnat kolla BARA Apple Music som spårat ur. Alla andra program levererar normalt ljud. Tillägg: Det är bara via bluetooth som det blir dåligt ljud. Spelar jag via inbyggda högtalare låter det som vanligt. AirPods Pro låter ok. Redigerad 28 Maj, 2022 av zatrat Tillägg Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 28 Maj, 2022 Share Postad 28 Maj, 2022 16 minuter sedan, zatrat säger: Kan det vara systemet? Det är så vitt jag har kunnat kolla BARA Apple Music som spårat ur. Det är ju en inbyggd app som är integrerad med systemet på ett annat sätt än tredjepartsappar. Så antingen är det en bugg eller så har uppdateringen inte blivit helt optimal. Det är min gissning. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster