Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kommer vi att få se M2 för första gången på WWDC?


ronny
 Share

Rekommendera Poster

Farten börjar bli så hissnande att det snart saknar relevans.

Att Apple-prylarna kan bli mindre/tunnare är väl däremot av intresse.

Jag kommer nog aldrig att köpa en MacBook igen som tycker att paret iPhone för att vara med hela tiden och iMac för stor skärm och kraft är precis vad jag behöver.

 

Jag kommer att vara minst lika intresserad som du Ronny när WWDC startar, ändå.

Roligt ju! :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag kommer som vanligt att vara mest nyfiken på iOS 16 och macOS 13 Mammoth. ("Mammoth" :hihihi: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Kommer vi att få se M2 för första gången på WWDC?
19 minuter sedan, Svolder säger:

Jag förstår mer behovet av kylning och batteritid, men det verkar ju som om även den senaste MacBook Pro M1 Max blir skållhet under belastning. Tunnhet kommer ju till ett pris av ännu mer värme och att allting sänker hastigheten för att inte smälta processorn. Och, för den som inte vet, Luke Miani är en renodlad Mac-vlogger sedan många år (jag har följt honom sedan starten i pojkrummet cirka 2015 - de videorna är nerplockade nu så jag kan inte kolla årtalet).
 

 

Överraskande bra jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Apple Fanboy säger att det är bra att den blir het för det visar att avkylningen fungerar, vilket är medveten design.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det någon Macmini med M2?

nej inte om vi får tro macworld 

minin blir förmodligen uppdaterad i höst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

En Apple Fanboy säger att det är bra att den blir het för det visar att avkylningen fungerar, vilket är medveten design.

Jag upplevde att han tyckte det var mindre bra att processorn blev het utan att kylningen kickade i. Förresten varför skulle jag byta till Win även om jag fick mer prestanda för samma pengar? Alla nya Macar har tio gånger mer prestanda än jag någonsin kommer att använda. Och jag hatar att byta och börja om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Några nya rykten om detta? Vill köpa en i present till en släkting som fyller år den 2 juli, men tveksam till att de kommer kunna leverera den så snabbt även om de släpper en ny MacBook Air den 6:e juni. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-04-11 09:31, Svolder säger:

Jag förstår mer behovet av kylning och batteritid, men det verkar ju som om även den senaste MacBook Pro M1 Max blir skållhet under belastning. Tunnhet kommer ju till ett pris av ännu mer värme och att allting sänker hastigheten för att inte smälta processorn. Och, för den som inte vet, Luke Miani är en renodlad Mac-vlogger sedan många år (jag har följt honom sedan starten i pojkrummet cirka 2015 - de videorna är nerplockade nu så jag kan inte kolla årtalet).
 

 

Det har vi ju vetat om ända sedan Apple utannonserade och visade upp sina första M1 Macs.

PC-producenterna måste kräma på ordentligt mycket mer energi för att kunna tävla med M1 MBP.

Vi vet att det bara är en tidsfråga innan Apple oundvikligen drar ifrån och PC-sidan måste göra den smärtsamma övergången till SoC de också.

 

Och framför allt, PC kör Microsuck Winblås, världshistoriens värsta virusmagnet och vill jag hävda är så kass att horder av frustrerade konsumenter borde fly till Apple eller installera någon Linux-distro.

 

Den stora vinsten med en Mac har hela tiden varit macOS och den vackert eleganta integrationen med alla Apple-prylar. PC-nördarna fattar inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS Friday 13'th

 

 

Skärmavbild 2022-06-01 kl. 09.20.40.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här tror man att Mac Book Air kommer att se ut

 

E1E23FE6-2CA7-4031-BAA5-FA67AFA4E918.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Det ryktas att MacBook Air ska få en total översyn, med en ny design med smal ram och iMac-inspirerade färger.

 

Enligt en serie tweets från Ming-Chi Kuo har Apple träffat "tekniska begränsningar" med utvecklingen av A16- och M2-kretsen, och CPU- och GPU-vinsterna kanske inte är så märkbara - så mycket att Apple kan lansera  MacBook Air med en M1 och istället lansera M2-serien av chips i nästa 14-tums och 16-tums MacBook Pro-modeller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, ronny säger:

Så här tror man att Mac Book Air kommer att se ut

 

E1E23FE6-2CA7-4031-BAA5-FA67AFA4E918.jpeg

Enda färgen? 😱

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Alix säger:

Enda färgen? 😱

Citat

Det ryktas att MacBook Air ska få en total översyn, med en ny design med smal ram och iMac-inspirerade färger.

Han anser också att MacBook Airs "helt nya design" är tillräckligt av ett försäljningsargument för att överskugga bristen på ett M2-chip. På Twitter har artisten Darvik Patel skapat renderingar baserade på ryktena som visar upp de underbara designmöjligheterna.

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, ronny säger:

Så här tror man att Mac Book Air kommer att se ut

 

E1E23FE6-2CA7-4031-BAA5-FA67AFA4E918.jpeg

Kan man kalla det för mint-grönt? Fint tycker jag och är i fas med designen av iMac nuförtiden. 😍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Kan man kalla det för mint-grönt? Fint tycker jag och är i fas med designen av iMac nuförtiden. 😍

smaradgrönt , illgrönt

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Hur används ordet illgrön?

    1. Och mycket riktigt ringlar en smal illgrön orm längs vägen.
    2. Fänkålsfrö och pernod ger fin smak till den härliga nässelsoppan med fint illgrön färg.
    3. Vyn från det stora öppna rummet domineras av en illgrön konstgräsmatta som kom på plats i juni förra året när arkitektgruppen BIG firade invigningen av sitt andra storskaliga bostadsprojekt med en grillfest på terrassen.
    4. Reine satte handen över ögonen som en indian: det var en illgrön kärra med två höga ekerhjul.
    5. På en illgrön gräsmatta av äkta plast står mängder av bord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, ronny säger:

  1. Och mycket riktigt ringlar en smal illgrön orm längs vägen.

Trumpgrön med andra ord!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...