Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte öppna wordfil på vissa datorer


jan.s
 Share

Rekommendera Poster

Brorsan har en stor wordfil (.docx) som vi har problem med att öppna på vissa macar. Den går utmärkt på min Imac med HS och office 07, min mini med Mojave och office 07 men inte på min mbp 2016 med Mojave och office 07 eller hans mbp 2014 med Mojave och office 07. Där bara stängs dokumentet utan felmeddelande. Finns det ngn loggfill i word som visar varför word lägger av? (Filen går att öppna i Bootcamp/windows 10 med Office 11)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla office 07 på alla de maskiner du nämner den absolut sista uppdateringen för office 07?

Jag tänker det kanske kan vara en liten versionsuppdatering som kanske inte är på plats på de maskiner som "vägrar" dra igång wordfilen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ska kolla på måndag när jag har tillgång till alla maskiner...men intuitivt är svaret ja. Men vid närmare eftertanke gick det inte att uppdatera brorsans mbp iom att office 07 är för gammalt sades det  (ingen kotakt med servern)  Min mini, som jag har tillgång till säger att office 07 är uppdaterad, mysko.

Redigerad av jan.s
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova byt namn på filerna till nåt utan åäö. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen lösning men..

* har filen en visad extensionen .docx?

* har du försökt importera filen till Word?

* om du öppnar filen på en dator som kan och sedan spar en kopia av filen. Blir det samma problem med kopian eller kan den öppnas på alla datorer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Kollar dessa nästa va när jag har tillgång till en ickefyngerande dator. Har även fått office 2019 för mac av en kompis så nu finns mycket att få gamnacke av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade officepaketet till 2019 och kan nu öppna ”problemdokumentet” på min mbp. 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...