Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alix
 Share

Rekommendera Poster

mac-inside-keyboard-patent1.jpg?lossy

 

”By including the computing components in the keyboard, Apple suggests this could allow a user to carry a single device that can provide a desktop computing experience at any location having one or more external displays.”

 

Ja, varför släpa på en skärm till och från jobbet? Det vore en dator jag faktiskt skulle kunna tänka mig.

 

https://www.macrumors.com/2022/02/25/apple-explores-mac-inside-keyboard-device/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid en första anblick känns det genialiskt. Det finns ju redan i pc-världen så det är inte unikt. Men när jag tänker en gång till är det bättre med en liten bärbar dator. Annars blir jag låst till ställen med ström och skärm om det är ökad mobilitet jag är ute efter.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Axelman säger:

Vid en första anblick känns det genialiskt. Det finns ju redan i pc-världen så det är inte unikt. Men när jag tänker en gång till är det bättre med en liten bärbar dator. Annars blir jag låst till ställen med ström och skärm om det är ökad mobilitet jag är ute efter.

För egen del behöver jag inte sådan mobilitet, och en liten bärbar skärm är för smått för mig i vilket fall som helst. Jag utgår från att en tangentbordsdator blir billigare också, vilket icke är att förakta. Men med Apple ska man aldrig vara så säker på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

För egen del behöver jag inte sådan mobilitet, och en liten bärbar skärm är för smått för mig i vilket fall som helst. Jag utgår från att en tangentbordsdator blir billigare också, vilket icke är att förakta. Men med Apple ska man aldrig vara så säker på det...

Jag menade att det skulle finnas riktiga skärmar också. Då är en liten skärm på en bärbar bra som komplement på tåget, sommarstugan osv. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Axelman säger:

Jag menade att det skulle finnas riktiga skärmar också. Då är en liten skärm på en bärbar bra som komplement på tåget, sommarstugan osv. 

Jag tycker att det blir för dyrt, och för övrigt har jag med mig min mobil som jag till nöds kan använda för viktiga saker. Den är ju trots allt en liten bärbar dator. För mig skulle en tangentbordsdator funka bra som stationär dator. En ny Mac mini är lite overkill för mina behov i dagsläget.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Svolder säger:

Undrar om Apple kan slå det...

Bara på så vis att man får Mac OS på köpet, vilket Hallonpajen inte mäktar med. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Svolder säger:

Det är prestandamässig jätteskillnad så varför skulle Apple vara billigare....?🤨

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns väl inget som hindrar mobilen att köra MacOS om ett par år (eller redan nu, egentligen), så varför släpa runt på ett tangentbord när vilket trådlöst som helst borde kunna ansluta? 

Tycker mobiltillverkarna kunde ta sig i kragen här. Samsung kan man köra trådlöst eller med USB-kabel mot skärm, men jag vill ju inte köra Android utan någon mer desktopanpassad Linux-variant. Är rimligt övertygad om att min telefon i många avseenden är minst lika snabb som datorn jag sitter vid nu liksom. 

Redigerad av poi ran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...