Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VLC visar muspekaren efter paus


bjoernowitsch
 Share

Rekommendera Poster

bjoernowitsch

Hej! När jag spelar upp en film i VLC, senaste versionen, men även tidigare, och behöver ta paus mitt i filmen, dyker muspekaren upp när jag fortsätter titta. Jag har musen ansluten till en USB-hubb som går att stänga av för varje port jag använder, så jag har alltid den porten med musen, en gammal Apple Pro Mouse, bortkopplad för att kunna njuta av mina filmer i helskärmsläge, men om jag behöver ta paus, dyker muspekaren upp när jag har satt i gång filmen igen, med mellanslagstangenten som kan stanna filmen och sätta i gång den igen. I VLC, men även i andra mediaspelare, som QuickTime, MK Player och några till händer det här också. Går det att få bort muspekaren när videofilmen startar igen från det läge den stannade i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den brukar ju försvinna inom kanske 10 sekunder, gör det inte det?

 

I värsta fall får du väl köra ner pekaren i nedre högra hörnet av skärmen, för där stör den minst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dump.thumb.png.4dd310a1211f4dd78267af56b4d67f3d.png

 

Du gör nog fel när du spelar i helskärm. Du ska trycka ⌘ + F när du ser i helskärm, se dump. Jag kopplar inte i det läget bort någon mus, pekaren försvinner efter någon sekund och kommer inte tillbaka efter paus (mellanslag) heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du beskriver händer i VLC kan jag inte repetera. Testa om problemet kvarstår med enbart musen ansluten till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig kommer muspekaren fram när jag tittar på något i helskärmsläge i Safari, så fort en notis kommer blir muspekaren synlig och försvinner sen inte av sig själv. Jag brukar därför köra bort den till högerkanten, då ser man bara ett litet vitt streck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
bjoernowitsch

Sist muspekaren dök upp, körde jag ut den i högerkanten av skärmen, och då höll den sig borta hela tiden när jag såg filmen. Något hörn behövde jag aldrig söka upp. Dessutom har jag musen kopplad till en USB 3-hubb som kan koppla bort portarna med tryckknappar, men ändå finns det mediaspelare som den dyker upp i, och det är inte bara VLC. Men - nu hoppas jag att muspekaren inte syns när jag drar ut den längst åt höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...