Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tvätta armband till Apple Watch


TB-000
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en armband av typen flätad sololoop till Apple Watch. Efter en tids användning börjar jag uppleva det armbandet som smutsigt, och vill rengöra det.

Jag har sökt skötselinstruktioner på Apples web men hittar inget. 

Hur skulle ni rekommendera att man rengör armband av typen flätad sololoop ? Kan man handtvätta i ljummet vatten med diskmedel? Eller är något annat bättre? (Armbandet är ju rätt dyrt så man vill ju inte experimentera med något som kanske skadar armbandet.)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan duscha med det, vilket bör innebär ungefär handtvätt i ljummet vatten med diskmedel.

Jag duschar inte med mitt, men jag sköljer det, och klockan, noga under kranen efter träningspass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar av bandet från klockan och tvättar med tvål och ljummet vatten. Låter sedan torka liggande på lite hushållspapper. Har gjort det massor av gånger och det är fortfarande som nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så jättesvårt att hitta faktiskt...

https://support.apple.com/en-gb/HT204522

 

Klipper ut det som rör solo loop:

 

For Solo Loop, Sport Band and Nike Sport Band:

  1. Wipe the band clean with a non-abrasive, lint-free cloth. If necessary, lightly dampen the cloth with fresh water. With these bands, you can also use mild hypoallergenic hand soap for cleaning.
  2. Dry the band with a non-abrasive, lint-free cloth before you attach it to your Apple Watch.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...