Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två extra skärmar till MacBook Pro 2021 M!


offen
 Share

Go to solution Solved by polken,

Rekommendera Poster

Hej alla experter!

 

Jag har en Macbook pro 2021 M1

Jag försöker koppla till två extra skärm och jag har blivit informerad om att jag behöver en Thunderbolt 3 Dock pro från Belking men jag lyckas inte få det att fungera. En skärm inga problem men den "hittar" inte den andra.

 

Har ni några tipps?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 eller 16"?

Redigerad av Stereotypen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Stereotypen säger:

14 eller 16"?

13"

Jag har testat  en Prokord Dual  4K (5K) och fått det att fungera efter nedladdning av Display links senaste drivrutin, men efter att jag stängt av datorn så går det inte igen. Efter diskution med en Appel försäljare så menar han att jag behöver Thunder Bolt 3 dock Pro som har extra grafikstöd/kort, (fattar inte helt vilkt) men med samma resultat som ovan...........

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, polken säger:

Inte alla Macar som har stöd för fler än en extern skärm. 
Denna docka löser det: Prokord Workplace Charging Dockingsstation 5K USB-C Portreplikator | Dustinhome.se

 

Jag har testat  en Prokord Dual  4K (5K) och fått det att fungera efter nedladdning av Display links senaste drivrutin, men efter att jag stängt av datorn så går det inte igen. Efter diskution med en Appel försäljare så menar han att jag behöver Thunder Bolt 3 dock Pro som har extra grafikstöd/kort, (fattar inte helt vilkt) men med samma resultat som ovan...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
2 timmar sedan, offen säger:

 

Jag har testat  en Prokord Dual  4K (5K) och fått det att fungera efter nedladdning av Display links senaste drivrutin, men efter att jag stängt av datorn så går det inte igen. Efter diskution med en Appel försäljare så menar han att jag behöver Thunder Bolt 3 dock Pro som har extra grafikstöd/kort, (fattar inte helt vilkt) men med samma resultat som ovan...........

Displaylinkprogrammet måste vara igång hela tiden. Starta det så ska du se att det fungerar igen. Bocka i rutan "Launch automatically..." så startar den automatiskt med datorn.  Även integritetsinställningar behöver göras fö ratt det ska fungera.
image.png.c1dcda3ec0821f764bd3b6990dca48e4.png

image.png.de2e050ae504698a450f23d5f18e575d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Stereotypen säger:

14 eller 16"?

 

2 timmar sedan, offen säger:

13"

Jag har testat  en Prokord Dual  4K (5K) och fått det att fungera efter nedladdning av Display links senaste drivrutin, men efter att jag stängt av datorn så går det inte igen. Efter diskution med en Appel försäljare så menar han att jag behöver Thunder Bolt 3 dock Pro som har extra grafikstöd/kort, (fattar inte helt vilkt) men med samma resultat som ovan...........

 

Då har du ingen 2021 - 13" finns tom 2020......

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra tipps!!

Jag hade missat att displayprogrammet skulle vara igång hela tiden, men det fungerar fortdarande inte. Är det några andra inställningar jag missat????

 

Killen som fattar noll......

 

1604150899_Skarmavbild2022-01-30kl_16_17_39.png.e5a7620559937a1b23a312478378cc44.png

 

1541884389_Skarmavbild2022-01-30kl_16_19_10.thumb.png.98e36f00611e5a0cd1edf7a1741531cd.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, offen säger:

Är det några andra inställningar jag missat????

Hade du kollat integritetsinställningen? Den är viktig.
Edit: såg nu att du bifogat bilder på det.

Redigerad av polken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När alla inställningar är rätt kan du testa att stänga av och på Prokorden med strömbrytaren. Det kan trigga igång den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...