Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone7 ringer upp själv


Marlis
 Share

Rekommendera Poster

När min mobil var under laddning 10 jan 2022 ringde den upp två olika av mina kontakter fem (5! ) gånger per telefon och nästan samtidigt till båda numren (mellan 14.40 till ca 14.46). Dessa nummer hade jag ringt upp för 2 resp 3 dagar sedan. Mobilen låg på en hylla med uppslaget fodral så ingenting som kunde störa själva laddningen. Upptäckte detta problem pga av missade samtal. I dag efter laddning var kalendern öppnad! Detta problem har jag aldrig varit med om tidigare och inte mottagande part heller? Hur kan det ha blivit så och vad kan jag göra?

Med vänlig hälsning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går skärmen automatiskt i låst läge? Har du provat att ladda med stängt fodral? Något kanske kommer åt skärmen. En kattsvans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kattsvans 😀, men kan den vara så känslig? Brukar alltid ha fodralet stängt annars, men inte de två senaste gångerna. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, ingen katt eller andra husdjur 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, har startat om, haft den avstängd över en timma, putsat skärmen... så än så länge funkar den normalt igen... Däremot undrar jag ju vad exakt man kan göra om problemet åter skulle uppstå. Aldrig någonsin haft problem med någon av mina iPhone tidigare... vilket jag däremot haft tidigare med såväl iMac (svart skärm) som MacBook Air (batteri).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mekanisk skada, tappat telefonen i golvet någon gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, från låg höjd och det var ett bra tag sedan...men den har både hängslen och livrem och inget som är spräckt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte Siri på!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...