Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pappersformat går ej att ändra


Mac Uffe
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Har Big Sure installerat och har problem med pappersformatet.

 

Om jag tex vill göra en pdf eller skriva ut ett mail så är pappersformatet US Leter förvalt och det går inte att ändra till A4 hur jag än försöker. 

Har inte heller hittat någonstans i Systeminställningarna där man kan ändra detta. 

Någon som har en lösning på detta problemet.

 

Hälsningar

Ulf

 

 

227269675_Skrmavbild2022-01-16kl_16_58_05.png.e60d1472eb029c630a9ad56e41cc49ef.png1199552626_Skrmavbild2022-01-16kl_16_56_12.png.b7a09d85a417604ebd1e8a04eb4b718b.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga andra alternativ i rullgardinsmenyn än US Letter så det går inte att ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mac Uffe säger:

Har inte heller hittat någonstans i Systeminställningarna där man kan ändra detta

Har du tittat i Systeminställningar>Skrivare och skannrar>din skrivare det gäller> längst ner välja pappersstorlek ?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mac Uffe säger:

Det är samma där, endast US Letter att välja på

Då skulle jag ta bort skrivaren från "skrivare och skannrar" (klicka på minustecknet) stänga av strömmen på skrivaren, starta om datorn i "säker start". Stänga av datorn. Starta skrivaren, starta datorn, lägga till skrivaren. Då tror jag du får tillbaka alternativen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite tid att kolla ditt tips idag. Gjorde som du föreslog och det löste problemet. Nu kan jag printa igen 😀

 

Tack för hjälpen

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...