Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G-mail på Mac Pro


TERIMA
 Share

Rekommendera Poster

har av misstag raderat alla mail och dom ska ju ligga kvar i papperskorgen i 30 dagar. skräpposten finns där, men inte mailen.vet inte vad jag ska göra .eftersom det är gmail så är dom ju inte sparade i molnet. kan någon ge instruktion hur jag ska göra ? OBS är inte så teknisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, TERIMA säger:

har av misstag raderat alla mail och dom ska ju ligga kvar i papperskorgen i 30 dagar. skräpposten finns där, men inte mailen.vet inte vad jag ska göra .eftersom det är gmail så är dom ju inte sparade i molnet. kan någon ge instruktion hur jag ska göra ? OBS är inte så teknisk.

De kan finnas kvar på Google Drive (osäker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du backup på datorn så finns mejlen i backupen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte råka ”arkivera” mejlen? I så fall är de inte raderade utan de har flyttats från inkorgen till Alla mejl- mappen….

 

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to G-mail på Mac Pro

Telly82  Tack för svar! Jo, jag har en Lacie mobil drive 1TB som är säkerhetskopierad 

senast 30 december. Har aldrig använt den för att hämta, men ska läsa på eller be om hjälp.Problemet är att från början kom det upp en symbol på skärmen som jag skulle dra till papperskorgen innan jag kopplade ur den från datorn. Men, nu kommer det inte upp någon symbol och när jag drar ur sladden: "felaktig utmatning". Har du någon ide`

om det så ska jag läsa på om hämtning av data. För övrigt har vi ett brandsäkert och stöldsäkert vapenskåp där viktiga papper  o.dyl. är inlåsta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, TERIMA säger:

eftersom det är gmail så är dom ju inte sparade i molnet

Gmail använder IMAP och då finns de kvar på Google servrar. Har du ställt om till POP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, TERIMA säger:

För övrigt har vi ett brandsäkert och stöldsäkert vapenskåp där viktiga papper  o.dyl. är inlåsta

Har du kollat där också?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polken! Det var inget snällt svar. Läste att du hade svarat Hel i samma fråga tidigare i år och du verkar ju mycket kunnig. Problemet är att jag inte är det. Kan vi försöka? Jag har alltså två problem. Kommer inte upp någon ikon längre på skärmen när jag startar min hårddisk Lacie och alltså kan jag inte avsluta korrekt. Tips? Det andra är att jag inte har en aning om hur jag ska göra för att få tillbaka mina mail. många fackord som jag inte kan. Om du vill försöka förklara för en 81-årig gammal tant skulle jag bli tacksam 🤗

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, TERIMA säger:

Kommer inte upp någon ikon längre på skärmen när jag startar min hårddisk Lacie och alltså kan jag inte avsluta korrekt. Tips?

I Finder-inställningar, kryssa i "Externa skivor"

818393978_Skrmavbild2022-01-17kl_17_28_03.png.a6e9bfbe80f96c969e5518a1aadac8a9.png

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...