Solsidan Postad 11 januari, 2022 Share Postad 11 januari, 2022 Hej Den är inställd på 4k dolby vision 50 för att få bästa bild men bilden blir då svart och snö Men efter att tvn varit på ett tag och några omstarter av atv så kommer bilden och funkar bra sen . antar att det är kabeln är 1m nikabe high speed är denna fel ? vilken skall jag isåfall ha i stället / Christer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 11 januari, 2022 Share Postad 11 januari, 2022 (redigerade) Du ska helst ha en kabel med HDMI 2.1. "High speed" är förmodligen HDMI 1.3 eller 1.4. Redigerad 11 januari, 2022 av Telly82 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solsidan Postad 11 januari, 2022 Författare Share Postad 11 januari, 2022 36 minuter sedan, Telly82 säger: Du ska helst ha en kabel med HDMI 2.1. "High speed" är förmodligen HDMI 1.3 eller 1.4. Detta står det om denna Nikabe HDMI-kabel High Speed 0,5 m HDMI High Speed-kabel Upp till 21 Gb/s – perfekt till 4K-TV ATC-certifiering Nätverksstöd HDMI High Speed-kabel med nätverksstöd, trippelskärm samt helgjutna och 24K-guldpläterade kontakter. Fullt kompatibel med HDMI 2.0-standarden. 10 års garanti. Konstruktionen är testad av auktoriserat testcenter (ATC). Lämplig för upplösningar upp till Ultra HD 4k vid 60 Hz. Stöd för 31.1-surroundljud, Audio Return Channel (ARC), HDR, HDCP 2.0 och 2.2, Deep Color och 3D. Längder upp t.o.m. 3 m kan överföra upp till 21 Gb/s felfritt, vilket är mer data än den mest svåröverförda signalen från en HDMI 2.0-källa (18 Gb/s). Längder upp t.o.m. 5 m kan överföra upp till 18 Gb/s. Längder upp t.o.m. 10 m kan överföra mellan 10,2 Gb/s och 18 Gb/s beroende på utrustning. 10 års garanti. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 11 januari, 2022 Share Postad 11 januari, 2022 Ja, då BORDE kabeln funka, tycker jag. Testa en annan inställning på ATV och se om det hjälper. Eller så är det kanske fabrikationsfel på kabeln. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solsidan Postad 11 januari, 2022 Författare Share Postad 11 januari, 2022 1 minut sedan, Telly82 säger: Ja, då BORDE kabeln funka, tycker jag. Testa en annan inställning på ATV och se om det hjälper. Eller så är det kanske fabrikationsfel på kabeln. Jo det går då men tanken är ju att få ut bästa bild Har läst på andra ställen om specifika kablar har för mig det var belkin som skulle vara endast kompatibla med ATV kan det vara så? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 11 januari, 2022 Share Postad 11 januari, 2022 8 minuter sedan, Solsidan säger: Jo det går då men tanken är ju att få ut bästa bild Jag tänkte för teständamål. Vad har du mer för val? 8 minuter sedan, Solsidan säger: Har läst på andra ställen om specifika kablar har för mig det var belkin som skulle vara endast kompatibla med ATV kan det vara så? Nej, det ska gå med vilket märke som helst som uppfyller standarden. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
littlemaze Postad 11 januari, 2022 Share Postad 11 januari, 2022 2 timmar sedan, Solsidan säger: Hej Den är inställd på 4k dolby vision 50 för att få bästa bild men bilden blir då svart och snö Men efter att tvn varit på ett tag och några omstarter av atv så kommer bilden och funkar bra sen . antar att det är kabeln är 1m nikabe high speed är denna fel ? vilken skall jag isåfall ha i stället / Christer Jag har ett liknande problem som du, men det dyker upp lite slumpmässigt. Kanske 1 gång i månaden. Så inget jag bryr mig om. Räcker med en omstart av ATV så funkar det igen. Men skulle nån hitta en lösning på ”ATV/Philips-problemet” så är man ju intresserad. Jag har bytt från gen 3 till senaste atv, samtidigt bytte jag hdmi. Men problemet kvarstod. Har inte 4k TV men ville inte byta bort Philips TVn pga Ambilight 😬 Tror inte det hjälper dig men kolla om den här guiden hjälpa något OM ditt har med inställning att göra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solsidan Postad 11 januari, 2022 Författare Share Postad 11 januari, 2022 1 timme sedan, littlemaze säger: Jag har ett liknande problem som du, men det dyker upp lite slumpmässigt. Kanske 1 gång i månaden. Så inget jag bryr mig om. Räcker med en omstart av ATV så funkar det igen. Men skulle nån hitta en lösning på ”ATV/Philips-problemet” så är man ju intresserad. Jag har bytt från gen 3 till senaste atv, samtidigt bytte jag hdmi. Men problemet kvarstod. Har inte 4k TV men ville inte byta bort Philips TVn pga Ambilight 😬 Tror inte det hjälper dig men kolla om den här guiden hjälpa något OM ditt har med inställning att göra. Jo då har varit inne på denna och provat och flera i nedåt stigande bild kvalitet men visst är det knepigt tv och box är ju byggda för att leverera 4k sen ä det väl så att långt ifrån allt sänds i den kvaliteten men jag upplever ändå att bilden blir bra mycket skarpare i 4k Dolby läget tja vad göra? kommer att prova en annan kabel på öppet köp Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster