Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ATV 4k och Philips tv problem


Solsidan
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Den är inställd på 4k dolby vision 50

för att få bästa bild men bilden blir då svart och snö

Men efter att tvn  varit på ett tag och några omstarter av atv 

så kommer bilden och funkar bra sen . antar att det är kabeln

är 1m nikabe high speed är denna fel ? vilken skall jag isåfall ha i stället

/ Christer 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska helst ha en kabel med HDMI 2.1. 

"High speed" är förmodligen HDMI 1.3 eller 1.4.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Telly82 säger:

Du ska helst ha en kabel med HDMI 2.1. 

"High speed" är förmodligen HDMI 1.3 eller 1.4.

Detta står det om denna

 

 

Nikabe HDMI-kabel High Speed 0,5 m

HDMI High Speed-kabel

  • Upp till 21 Gb/s – perfekt till 4K-TV
  • ATC-certifiering
  • Nätverksstöd
HDMI High Speed-kabel med nätverksstöd, trippelskärm samt helgjutna och 24K-guldpläterade kontakter. Fullt kompatibel med HDMI 2.0-standarden. 10 års garanti.
Konstruktionen är testad av auktoriserat testcenter (ATC). Lämplig för upplösningar upp till Ultra HD 4k vid 60 Hz. Stöd för 31.1-surroundljud, Audio Return Channel (ARC), HDR, HDCP 2.0 och 2.2, Deep Color och 3D. Längder upp t.o.m. 3 m kan överföra upp till 21 Gb/s felfritt, vilket är mer data än den mest svåröverförda signalen från en HDMI 2.0-källa (18 Gb/s). Längder upp t.o.m. 5 m kan överföra upp till 18 Gb/s. Längder upp t.o.m. 10 m kan överföra mellan 10,2 Gb/s och 18 Gb/s beroende på utrustning. 10 års garanti.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då BORDE kabeln funka, tycker jag. Testa en annan inställning på ATV och se om det hjälper.

Eller så är det kanske fabrikationsfel på kabeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Ja, då BORDE kabeln funka, tycker jag. Testa en annan inställning på ATV och se om det hjälper.

Eller så är det kanske fabrikationsfel på kabeln.

Jo det går då men tanken är ju att få ut bästa bild

Har läst på andra ställen om specifika kablar har för mig det var belkin som skulle vara endast kompatibla med ATV kan det vara så? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Solsidan säger:

Jo det går då men tanken är ju att få ut bästa bild

Jag tänkte för teständamål. Vad har du mer för val?

8 minuter sedan, Solsidan säger:

Har läst på andra ställen om specifika kablar har för mig det var belkin som skulle vara endast kompatibla med ATV kan det vara så? 

Nej, det ska gå med vilket märke som helst som uppfyller standarden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Solsidan säger:

Hej

Den är inställd på 4k dolby vision 50

för att få bästa bild men bilden blir då svart och snö

Men efter att tvn  varit på ett tag och några omstarter av atv 

så kommer bilden och funkar bra sen . antar att det är kabeln

är 1m nikabe high speed är denna fel ? vilken skall jag isåfall ha i stället

/ Christer 

Jag har ett liknande problem som du, men det dyker upp lite slumpmässigt. Kanske 1 gång i månaden. Så inget jag bryr mig om. Räcker med en omstart av ATV så funkar det igen. Men skulle nån hitta en lösning på ”ATV/Philips-problemet” så är man ju intresserad. Jag har bytt från gen 3 till senaste atv, samtidigt bytte jag hdmi. Men problemet kvarstod. Har inte 4k TV men ville inte byta bort Philips TVn pga Ambilight 😬

 

Tror inte det hjälper dig men kolla om den här guiden hjälpa något OM ditt har med inställning att göra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, littlemaze säger:

Jag har ett liknande problem som du, men det dyker upp lite slumpmässigt. Kanske 1 gång i månaden. Så inget jag bryr mig om. Räcker med en omstart av ATV så funkar det igen. Men skulle nån hitta en lösning på ”ATV/Philips-problemet” så är man ju intresserad. Jag har bytt från gen 3 till senaste atv, samtidigt bytte jag hdmi. Men problemet kvarstod. Har inte 4k TV men ville inte byta bort Philips TVn pga Ambilight 😬

 

Tror inte det hjälper dig men kolla om den här guiden hjälpa något OM ditt har med inställning att göra.

 

 

 

Jo då har varit inne på denna och provat  och flera i nedåt stigande bild kvalitet 

men visst är det knepigt tv och box är ju byggda för att leverera 4k

sen ä det väl så att långt ifrån allt sänds i den kvaliteten men jag upplever ändå att bilden blir bra mycket skarpare i 4k Dolby läget tja vad göra?

kommer att prova en annan kabel på öppet köp 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...