Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

App ligger kvar i inställningar efter radering


Färgburk
 Share

Go to solution Solved by sefr,

Rekommendera Poster

Hej, jag är ganska ny på iOS och Apple produkter. Har rensat en del förinstallerade appar som jag inte kommer använda (aktier osv).

Men då jag raderar Apple Podcast appen finns den inte kvar på telefonen men den ligger kvar under inställningar. 

Har återställt telefonen till fabriksinställningar minst fem gånger för att få bukt med problemet men varje gång jag raderar appen så ligger den kvar under inställningar. Hur ska man lösa detta? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Färgburk säger:

...

Men då jag raderar Apple Podcast appen finns den inte kvar på telefonen men den ligger kvar under inställningar. 

Har återställt telefonen till fabriksinställningar minst fem gånger för att få bukt med problemet men varje gång jag raderar appen så ligger den kvar under inställningar. Hur ska man lösa detta? 

 

 

vad leder det till för problem för dig?

jag har uppfattat att appen är borta och att inställningarna inte leder någonstans. Så ser det ut på min iphone med ios 15.

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, sefr säger:

vad leder det till för problem för dig?

jag har uppfattat att appen är borta och att inställningarna inte leder någonstans. Så ser det ut på min iphone med ios 15.

Sven

Den ligger kvar under inställningar och jag kan justera appens inställningar. Men om jag söker efter appen i telefonen så finns den inte. Alla andra appar försvinner från inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, Färgburk säger:

Den ligger kvar under inställningar ..

jag provade några gånger. Första gången försvann appen men inställningar fanns kvar. Återinstallerade och de följande två gångerna försvann båda delarna så fint. iOS 15.1

Du kan prova radera från ett alternativt ställe:  inställningar>allmänt>iPhone-lagringsutrymme>skrolla ner till den app som ska raderas(Podcaster)>klicka>radera

starta om telefonen (inte fabriksåterställ för då kommer Podcaster tillbaka)

 

men , vad är problemet med att appen/inställningarna finns på din telefon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, sefr säger:

jag provade några gånger. Första gången försvann appen men inställningar fanns kvar. Återinstallerade och de följande två gångerna försvann båda delarna så fint. iOS 15.1

Du kan prova radera från ett alternativt ställe:  inställningar>allmänt>iPhone-lagringsutrymme>skrolla ner till den app som ska raderas(Podcaster)>klicka>radera

starta om telefonen (inte fabriksåterställ för då kommer Podcaster tillbaka)

 

men , vad är problemet med att appen/inställningarna finns på din telefon?

 

Tack för hjälpen. Nej, det är väl inget problem i sig det var mest irriterande och jag ville veta varför den gör så ifall jag får liknande problem i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
6 minuter sedan, Färgburk säger:

... jag ville veta varför den gör så ifall jag får liknande problem i framtiden.

den ska inte finnas kvar i inställningar. Bugg om den gör det. Försvinner ofta vid nästa uppdatering av iOS.

En oanvänd app tar inget batteri, tar knappast någon plats, app-ikonen kan gömmas, om du är orolig för spårning och liknande så kolla bakgrundsaktivitet, användning av mobildata för appen mm.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sefr säger:

den ska inte finnas kvar i inställningar. Bugg om den gör det. Försvinner ofta vid nästa uppdatering av iOS.

En oanvänd app tar inget batteri, tar knappast någon plats, app-ikonen kan gömmas, om du är orolig för spårning och liknande så kolla bakgrundsaktivitet, användning av mobildata för appen mm.

Okej, tack för hjälpen :) jag har gjort som du sa men det fungerar inte, den ligger kvar. iOS 15.2 jag får vänta på nästa uppdatering.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många gånger räcker det inte att bara radera appen  i Appförrådet. Då testar man att gå in i Safari och i menyraden klicka på Gå och scrolla ner till Hem med huset och med pekaren på huset trycka ner Alttangenten då dyker namnet Biblioteket upp som du klickar på då kommer du in på biblioteket  och där väljer du Application Support sedan letar du efter mappen där din app ligger som du sedan raderar då lär appen försvinna när du startar om din enhet.

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Petter82 säger:

... Då testar man att gå in i Safari och i menyraden klicka på Gå och scrolla ner till Hem med huset och med pekaren på huset trycka ner Alttangenten då dyker namnet Biblioteket upp som du klickar på då kommer du in på biblioteket  och där väljer du Application Support sedan letar du efter mappen där din app ligger som du sedan raderar då lär appen försvinna när du startar om din enhet.

?

Frågan gällde en app på iPhone, med iOS 15.2.

Hur hjälper ditt inlägg TS?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...