Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera automatiskt funkar inte ios


RogerLIND
 Share

Rekommendera Poster

Min iphone 12 säkerhetskopierar inte automatiskt. Är inställd att använda wifi eller mobilt nätverk när den laddar och är låst. Får meddelande med jämna mellanrum att den inte är kopierad på två veckor. Laddar varje natt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tillräckligt med utrymme i iCloud?

Är telefonen ansluten till WiFi?

Är telefonen ansluten till strömkälla?

Är telefonens skärm låst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att säkerhetskopiering endast görs över wifi, alltså inte mobilt nätverk. 

Var menar du att du har ställt in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fränt, en ny funktion jag missat i iOS 15 för iPhone 12 och nyare. Jag får helt klart revidera mitt tidigare inlägg gällande kraven som måste uppfyllas för att göra automatisk iCloud backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, RogerLIND säger:

E1D34927-4BB3-479E-ACD9-F176E1BA827E.jpeg

Vad händer om du trycker "Säkerhetskopiera nu"? Får du upp något felmeddelande och vad säger det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför någon skulle föredra mobilnätet för att säkerhetskopiera ens med 5G.

Fiber eller vilken typ av bredband man nu har brukar ju inte ha någon begränsning på datamängd.

Låst, på laddning och tillgång till WiFi är ju en smart förutsättning av uppenbara skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag förstår inte varför någon skulle föredra mobilnätet för att säkerhetskopiera ens med 5G.

Fiber eller vilken typ av bredband man nu har brukar ju inte ha någon begränsning på datamängd.

Låst, på laddning och tillgång till WiFi är ju en smart förutsättning av uppenbara skäl.

Man kan inte förstå allt förstås. Men i mitt fall använder jag mycket sällan familjens wifi med mobilen, då vi är en stor familj och internet funkar mer smärtfritt och snabbare för mig med 4g. Därför slipper jag gärna komma ihåg varje kväll att slå på wifi endast för säkerhetskopieringen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, RogerLIND säger:

Man kan inte förstå allt förstås. Men i mitt fall använder jag mycket sällan familjens wifi med mobilen, då vi är en stor familj och internet funkar mer smärtfritt och snabbare för mig med 4g. Därför slipper jag gärna komma ihåg varje kväll att slå på wifi endast för säkerhetskopieringen. 

Wifi:ets internet är för övrigt också 4g-modem 😉

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, RogerLIND säger:

0914FD0B-B4D0-4659-9001-B10BC4A5B2E4.png

Vad hände sedan? Fick du din backup eller ett felmeddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Vad hände sedan? Fick du din backup eller ett felmeddelande?

Det funkade nog helt normalt, och det har den gjort tidigare också. Problemet är att den inte fixar det automatiskt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, RogerLIND säger:

Det funkade nog helt normalt, och det har den gjort tidigare också. Problemet är att den inte fixar det automatiskt. 

Så långt allt väl, alltså.

Testat att starta om telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-25 10:23, Telly82 säger:

Så långt allt väl, alltså.

Testat att starta om telefonen?

Ja

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...