Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya mac mini


Cappachino

Rekommendera Poster

Ja, de har kommit nu, men jag tycker uppriktigt sagt det är ett skämt. Eller rättare sagt, skandal nästan.

 

Den minsta modellen har såvitt jag kunnat se endast fått mer RAM (512MB). Den har dock blivit lika mycket dyrare som det kostade förut att välja 512MB RAM... Enda skillnaden nu är alltså att man inte kan välja att köpa en med 256MB och installera billigt standardminne upp till 1GB (som fortfarande är hutlöst dyrt på Apple-store).

 

De större modellerna är också dyrare än föregående större modeller, men där är åtminstone också bluetooth och airport standard.

 

Totalt sett innebär dock detta att det blivit dyrare att köpa mac mini utan att det gett särskilt mycket, och detta för en uppgradering??

 

Har jag missat någonting eller är detta en total flopp. Jag hade kunnat köpa en mac mini innan uppgraderingen, men nu vete tusan (faktum är att jag bestämde mig för att köpa en, men nu är jag djupt besviken...).

 

/lage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Ja, de har kommit nu, men jag tycker uppriktigt sagt det är ett skämt. Eller rättare sagt, skandal nästan.

 

Den minsta modellen har såvitt jag kunnat se endast fått mer RAM (512MB). Den har dock blivit lika mycket dyrare som det kostade förut att välja 512MB RAM... Enda skillnaden nu är alltså att man inte kan välja att köpa en med 256MB och installera billigt standardminne upp till 1GB (som fortfarande är hutlöst dyrt på Apple-store).

 

De större modellerna är också dyrare än föregående större modeller, men där är åtminstone också bluetooth och airport standard.

 

Totalt sett innebär dock detta att det blivit dyrare att köpa mac mini utan att det gett särskilt mycket, och detta för en uppgradering??

 

Har jag missat någonting eller är detta en total flopp. Jag hade kunnat köpa en mac mini innan uppgraderingen, men nu vete tusan (faktum är att jag bestämde mig för att köpa en, men nu är jag djupt besviken...).

 

/lage

168374[/snapback]

 

Om du har användning för AirPort och Bluetooth så tycker jag att mittenmodellen och den dyraste har blivit bättre. Den billiga modellen är dock som du sa: ett skämt... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prishöjningen beror enbart på den höjda dollarn... Men visst är det en kass "uppgradering". Ett tips är att köpa en "gammal" från en Apple-återförsäljare. De kan kanske t.o.m. blivit billigare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni de två tidigare standard modellerna kommer sänkas i pris hos de återförsäljare som fortfarande har dom i lager? Man kanske ska satsa på en sådan istället då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Alla ni som sa att jag gjorde en dålig affär när jag köpte min mini för 2 veckor sen! Fick BT, AE, 512MB, för 5200 (efter studentrabbat)! Samma pris som för en ny! Dock utan BT coh AE!

Jag känner mig glad idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Alla ni som sa att jag gjorde en dålig affär när jag köpte min mini för 2 veckor sen! Fick BT, AE, 512MB, för 5200 (efter studentrabbat)! Samma pris som för en ny! Dock utan BT coh AE!

Jag känner mig glad idag!

168508[/snapback]

Ja du gjorde en bra affär!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Nya iBooks var det visst också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...