Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddare för flera  prylar?


TB-000
 Share

Rekommendera Poster

Är det någon som vet någon USB-C laddare som är liten och smidig och använder bara ett vägguttag för att samtidigt ladda MacBook Air M1, iPad och iPhone?

 

Jag ser behovet främst för resor av något som är enkelt att ta med sig och som behöver bara ett ledigt uttag på hotellrummet, men klarar av att ladda MacBook Air M1, iPad och iPhone rimligt snabbt. 

 

Jag har surfat runt och sökt men jag hittar inget som känns rätt. Jag tycker att det ju borde finnas en 90W laddare med 3 stycken USB-C-uttag som alla kan ge 30W laddning samtidigt, och av ett känt seriöst märke som man vågar använda till dyra -prylar utan att vara rädd för att dom förstörs. 

 

Jag har hittat Native Union Smart Charging Hub både hos Apple Store och hos Native Union men den har bara en USB-C (de andra två är USB-A) och den kombinerade uteffekten är bara 45W. 

 

Har någon hittat en sådan pryl? 

Eller är det bara jag som tycker att det borde finnas många kunder för en sådan laddare, och att det därför borde finnas sådana laddare att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, TB-000 säger:

Är det någon som vet någon USB-C laddare som är liten och smidig och använder bara ett vägguttag för att samtidigt ladda MacBook Air M1, iPad och iPhone?

 

Jag ser behovet främst för resor av något som är enkelt att ta med sig ………….därför borde finnas sådana laddare att köpa?

EU-kontakt eller andra med tex två flata stift eller 3-hål i väggen?

3 usb c hittar jag inte men 2 c och en eller två usb A, du får ha en kabel med som passar.

Satechi brukar uppskattas, alternativ finns.

https://www.netonnet.se/art/justnu/dags-for-nystart/jobb-och-plugg/datortillbehor/satechi-100w-usb-c-pd-gan-compact-charger/1016877.17390/
eller https://www.dustinhome.se/product/5011184959/hyperjuice-gan-100w

kabel som kan skicka tillräckligt med ström https://www.iphonebutiken.se/anker-powerline-ii-usb-a-to-usb-c-20-39353.html?s=57651&gclid=Cj0KCQiA4b2MBhD2ARIsAIrcB-Rbu7XB1Pi0xOYU3gjF5rdRE8N71DbR8BhHS77JXTqeLJzUaEau27EaAr6vEALw_wcB#57651

Sven

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, SirKnasen säger:

Twelve South PlugBug Duo har två USB-A med sammanlagd ladd-effekt på 12W (samt 240V-kontakt för valfri Apple-laddare).

 

Native Union SMART HUB PD 45W har två USB-A och en USB-C med sammanlagd ladd-effekt på 45W. 

 

Det är två saker som gör dem mindre optimala:

  • Ladd-effekten är för låg: MacBook Air M1 vill ha 30W för snabb laddning, iPad Pro vill ha 30W för snabb laddning, iPhone 12 vill ha 20 W för snabb laddning. D.v.s. sammanlagda effekten borde vara minst 80W.
  • Uttagen är inte USB-C, vilket betyder att man måste ta med sig USB-A-sladdar för dessa laddare och USC-C för gångerna man vill koppla iPhone/iPad mot MBA.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack @sefr

Satechi 100W USB-C PD COMPACT GAN CHARGER verkar klart bättre än de alternativ jag hittat innan.

 

När jag sökte efter priser hos olika återförsäljare av Satechi så hittade jag 

UGREEN 100W 3C1A GaN Fast Charger på amazon.de som verkar uppfylla mina önskemål. Någon som känner till märket? Vågar man koppla in alla sina dyra Apple-prylar på en Ugreen? 

Redigerad av TB-000
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ugreen? ingen egen erfarenhet, inte hört om dem.

Satechi-laddarens fördel är att du har kabel från laddaren till vägguttaget. Ibland sitter hotellens uttag lite udda till, har tendens att glappa. Att hänga en laddare med tre kablar och lägga dina tre prylar på golvet bredvid kan vara opraktiskt.

Ibland på motorcykelresa har jag kamera, GPS, bluetooth-intercom , powerbank och behöver många uttag för laddning samtidigt. Några korta kablar med lämpliga kontakter packade i ett penn- eller glasögonfodral gör det smidigt. I ditt fall t ex :Baseus Simple HW Quick Charge Cable USB-A - USB-C-Kabel, QC 3.0, 5A, 0.23m - Grå - ActionKing.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, sefr säger:

Satechi-laddarens fördel är att du har kabel från laddaren till vägguttaget. Ibland sitter hotellens uttag lite udda till, har tendens att glappa.

Jo, jag började också tänka att det kan vara praktiskt med kabel från laddaren till vägguttaget så laddaren kan ligga på bordet.

 

Dessutom känns Satechi som märke mera pålitligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det att bara ansluta datorn till laddaren och sedan använda datorn som laddare av telefonen?

Med andra ord, kan datorn, i viloläge, ladda telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...