Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Märkliga uppdateringsproblem


fgh
 Share

Rekommendera Poster

Härom dagen upptäckte jag att datorn var varm, så jag kollade Aktivitetskontroll. Överst låg något jag inte kan minnas att jag sett förut och drog 99%. Tyvärr antecknade jag inte namnet, men det var litet längre, började på Install… och hade en stor bokstav i mitten (det var alltså inte vanliga installd). Jag kastade då ett öga på docken och såg att Epsons uppdaterare dykt upp där, så jag uppdaterade det den ville uppdatera. 

 

Då dök nästa problem upp: plötsligt var docken förminskad och ikonerna totalt omkastade och totalt ändrade. Nästan allt som inte var öppet har försvunnit, och en massa program som jag aldrig använder har lagts dit i stället. Det är i huvudsak Apple-program, så det är möjligt att den återgått till default, med Epson-tillägg. Hur i hela fridens namn kan [vad som borde varit] en rutinmässig skrivardrivrutinsuppdatering förstöra docken? Och hur får jag tillbaka den som den var utan att behöva göra om alltihopa manuellt?

 

Dessutom löste uppdateringarna inte ursprungsproblemet. De 99% låg kvar utan att något verkade hända, så till slut tvångsavslutade jag processen. Var det dumt? Kan ni möjligen räkna ut vad den gjorde? (Jo, jag inser att jag inte gjort det lätt för er, men ni är ju duktiga!)

 

(Ursäkta den ganska vaga rubriken, men jag kunde inte komma på någon bättre.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...