Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

All mail är borta


sara_sve_swe
 Share

Rekommendera Poster

I går köpte jag en ny MacBook, Jag lade till mitt mailkonto via imap och allt såg bra ut. Idag när jag öppnar mailen på den nya datorn men även på den gamla datorn så är i stort sett alla mail borta.

Jag har försökt att läsa tillbaka mailen via mitt webhotell, men jag får inte med mig undermapparna där jag sparat all historik.

Tyvärr har jag varit dålig på att använda Time Machine regelbundet, så min senaste backup är ifrån August.(på min gamla Mac)

 

När jag öppnar den backupen finns inte Mac mailen med under appar, så jag kan inte läsa tillbaka mailen. Jag kör även Outlook och testade att läsa tillbaka den backupen, men när jag öppnar Outlook ser jag inte de försvunna mapparna.

 

Jag börjar få lite panik!!

 

Någon som vet hur man kan få tillbaka mailen?

Redigerad av sara_sve_swe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, sara_sve_swe säger:

I går köpte jag en ny MacBook, Jag lade till mitt mailkonto via imap och allt såg bra ut. Idag när jag öppnar mailen på den nya datorn men även på den gamla datorn så är i stort sett alla mail borta.

Jag har försökt att läsa tillbaka mailen via mitt webhotell, men jag får inte med mig undermapparna där jag sparat all historik.

Tyvärr har jag varit dålig på att använda Time Machine regelbundet, så min senaste backup är ifrån August.(på min gamla Mac)

 

När jag öppnar den backupen finns inte Mac mailen med under appar, så jag kan inte läsa tillbaka mailen. Jag kör även Outlook och testade att läsa tillbaka den backupen, men när jag öppnar Outlook ser jag inte de försvunna mapparna.

 

Jag börjar få lite panik!!

 

Någon som vet hur man kan få tillbaka mailen?

Om det verkligen är IMAP du använder så ska all post alltid ligga kvar på epost-servern, Gmail till exempel.

Kanske du fått till någon inställning fel. Nås de via webben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Om det verkligen är IMAP du använder så ska all post alltid ligga kvar på epost-servern, Gmail till exempel.

Kanske du fått till någon inställning fel. Nås de via webben?

Jag är säker på att jag använder imap, de nås inte via webben. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, sara_sve_swe säger:

Jag är säker på att jag använder imap, de nås inte via webben. 

Ett IMAP-konto vars mejl man inte kan se via webben? Det tror jag inte på.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Ett IMAP-konto vars mejl man inte kan se via webben? Det tror jag inte på.

Jag håller med dig att det låter konstigt, men så är det. Jag har lagt ett supportärende hos mitt webbhotell och hoppas att de kan läsa tillbaka mailen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, sara_sve_swe säger:

Jag håller med dig att det låter konstigt, men så är det. Jag har lagt ett supportärende hos mitt webbhotell och hoppas att de kan läsa tillbaka mailen.

Aha, du menar att du kan logga in på webbmejlen men du hittar inga där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Aha, du menar att du kan logga in på webbmejlen men du hittar inga där?

Jag kan logga in men inga mail ligger där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, sara_sve_swe säger:

Jag kan logga in men inga mail ligger där.

Har du kollat den virtuella papperskorgen? Är det rätt epostadress (det kanske finns fler än ett)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar jag detta rätt?

Nya datorn kör IMAP? (Där mailen lagras på mailservern)

Gamla datorn kör fortfarande POP med inställningen att mail ska raderas från servern efter att mailen har laddats hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, SirKnasen säger:

Tolkar jag detta rätt?

Nya datorn kör IMAP? (Där mailen lagras på mailservern)

Gamla datorn kör fortfarande POP med inställningen att mail ska raderas från servern efter att mailen har laddats hem?

Både nya och gamla kör Imap, det var efter jag lagt till imap kontot på den nya datorn som något tydligen hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...