Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur spara, ändra och läsa någon sorts variabel som kan användas globalt i appen Genvägar?


Mattiasgbg
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en del genvägar (appen Genvägar) i telefonen som körs automatiskt på olika platser, vid olika tidpunkter mm.

Jag skulle vilja kunna använda en sorts globalt tillgängliga variabler/inställningar i vissa fall.

Ett exempel:

När ett alarm stoppas slås klockans tysta läge på (den ska normalt sett bara knacka mig på handleden, men ibland vill jag att det väcker mig med ljud), telefonens ljud- och ljusstyrka ställs in på önskade lämpliga värden, och, om jag är hemma, så talar telefonen om ifall batteriladdningen är för låg (jag kan ha glömt ladda den eller anslutit laddaren fel).

Men ibland vill vore det trevligt om någon radio eller liknande drog igång när jag vaknat.

Jag vill alltså på något sätt kunna klicka på en genväg i telefonens sovmeny som ändrar variabeln "radio" från AV till PÅ och sedan bygga vidare den tidiga automatiseringen så att den gör (pseudokod)::

Om (radio == PÅ){
	börja spela upp radio
}
radio = AV

Nu håller jag på med appen Anteckningar i iCloud, jag har en anteckning som heter Radio, den innehåller ordet AV eller PÅ. Att hämta den funkar, det är dock jobbigt då det saknas vettiga genvägsåtgärder för sådant. Och jag har inte lyckats ändra variabeln med genvägsåtgärder..

 

Något tips på hur man kan spara, ändra och läsa sådana "variabler"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...