Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyckas inte installera win10


Njz
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kan rekommendera dig att skippa Bootcamp och skaffa Parallels Desktop istället. 
 

Mycket enklare och smidigare, du behöver t.ex inte starta om Macen för att använda Windows 10. 
 

Kör just nu Parallels Desktop 17 och Windows 11 Preview, fungerar klockrent. 👍🏻

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Njz säger:

Hur gör jg det då? Är det nått jag laddar ner? Finns win 11? :D

Parallels desktop kostar, men du kan testa det gratis en(?) månad.

https://www.parallels.com/se/pd/general/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PDfM - B - SE - Sweden - PS - EUNA&msclkid=f32396a6660814966189f7ba88be1a43&utm_term=parallels&utm_content=Parallels Gen
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

https://www.virtualbox.org/ är gratis och gör i princip samma jobb som betalprogrammen.

Jag gav upp med allt konfigureringskrångel med Virtualbox, så jag köpte Parallels Desktop. "It just works", värt varenda krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag gav upp med allt konfigureringskrångel med Virtualbox, så jag köpte Parallels Desktop. "It just works", värt varenda krona.

Jahaja, där ser man.

 

2 minuter sedan, Njz säger:

Kan man installera program där som inte funkar på Mac?

Då är det nog mer passande med Crossover eller dylikt, för enskilda program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

https://www.virtualbox.org/ är gratis och gör i princip samma jobb som betalprogrammen.

Gratis, ja. Gör i princip samma jobb som betalprogrammen, med största tvekan vill jag säga. 
 

Virtualbox kommer inte i närheten av Parallels när det gäller funktionalitet och stabilitet. 
 

Gratis är inte alltid gott. 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, lasse51 säger:

Gratis, ja. Gör i princip samma jobb som betalprogrammen, med största tvekan vill jag säga. 
 

Virtualbox kommer inte i närheten av Parallels när det gäller funktionalitet och stabilitet. 
 

Gratis är inte alltid gott. 😊

Jag har använt VirtualBox och har inte haft några problem med det, någonsin. Det stöder en mängd olika operativsystem på mac. Men VB kräver mer arbete. Här kan man jämföra:

 

https://www.parallels.com/se/pd/virtualbox/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

https://www.codeweavers.com/crossover

 

Crash course: Kod som gör att du kan köra ett Windowsprogram på en mac.

Jag har testat Codeweawer, och tycker att det fungerar sådär. 
 

Gratisprogram i all ära, men när det gäller att köra Windows och Windows program på Mac finns det inget som slår Parallels. 
 

VmWare är också bra, men Parallels är snäppet bättre och snabbare i kombination Mac och Windows. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara nån form av skydd mot piratkopiering?

Citat
  • With Themida® , we have centered in the main weakness that software protectors have thus providing a complete solution to overcome those problems. Themida® uses the SecureEngine® protection technology that, when running in the highest priority level, implements never seen before protection techniques to protect applications against advanced software cracking. SecureEngine® defeats all current cracking tools that can be used against protected applications and it will make …

Läs mer på oreans.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Windowsprogram fungerar inte att köra i Wine eller Codeweawer. 
 

Jag säger som jag sagt förut, satsa lite pengar på Parallels istället så slipper du problem. 
 

Med Parallels installerad i Mac så får du en Windows startmeny i dockan där du har alla Windowsprogram. 
 

Du kan om du vill starta Windowsprogrammet i menyn, Windows startar upp och laddar in programmet och lägger sig sen i bakgrunden. 
 

Du ser sen inte Windows utan bara Windows programmet, detta läge i Parallels heter Coherence. Otroligt användbart och snyggt sätt att köra Windows program i Mac. 
 

Med Parallels och Windows kan du labba och testa program hur mycket som helst utan att riskera en massa "skräp" i Windows. 
 

innan programinstallationen tar man en snapshot på Windows och installerar programmet sen. 
 

Fungerar inte programmet som det ska eller du inte vill ha det längre, är det bara att backa tillbaka till snapshoten du tog tidigare och allt installerat är borta. 
 

Parallels kostar några kronor, men är värt varenda spänn. Det fungerar klockrent utan en massa problem. 
 

Parallels är perfekt om man vill testa betaversioner av operativsystem, både Mac och Windows. 
 

Jag använder Parallels även för att köra olika Linuxvarianter, helt perfekt. 
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Njz säger:

Installerade via Wine, gick bra, nu när jag ska starta det så kommer denna upp, har jag gjort något fel

Vad är "det" du försöker starta? Ett Windowsprogram (vilket i så fall) eller "bara" Wine självt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, lasse51 säger:

Parallels kostar några kronor, men är värt varenda spänn. Det fungerar klockrent utan en massa problem. 
 

Parallels är perfekt om man vill testa betaversioner av operativsystem, både Mac och Windows. 
 

Jag använder Parallels även för att köra olika Linuxvarianter, helt perfekt.

Jag är på! Vad tar du för en licens? :D;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Njz säger:

När jag försöker starta wine:

 

Gå in i Systeminställningar-->Säkerhet. Där ska du kunna klicka på "Öppna ändå".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Njz säger:

När jag försöker starta wine:

99C64AA4-69F6-43F9-9471-1F7E0F24DFB4.jpeg

Du får ctrl- eller högerklicka på programmet och välja Öppna i listan, sedan välja Öppna igen efter att du har läst mer varningstext.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...