Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple vill förtydliga om det nya barnskyddet efter massiv kritik


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

”Will CSAM detection in iCloud Photos falsely flag innocent people to
law enforcement?

No. The system is designed to be very accurate, and the likelihood that the system would incorrectly flag any given account is less than one in one trillion per year. In addition, any time an account is flagged by the system, Apple conducts human review before making a report to NCMEC. As a result, system errors or attacks will not result in innocent people being reported to NCMEC.”

 

Errare humanum est... :whistling:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

”Will CSAM detection in iCloud Photos falsely flag innocent people to
law enforcement?

No. The system is designed to be very accurate, and the likelihood that the system would incorrectly flag any given account is less than one in one trillion per year. In addition, any time an account is flagged by the system, Apple conducts human review before making a report to NCMEC. As a result, system errors or attacks will not result in innocent people being reported to NCMEC.”

 

Errare humanum est... :whistling:

Jag delar din sunda skepsis. :fundersam:

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant formulering:

Citat

The same set of hashes is stored in the operating system of every iPhone and iPad user...

Jag begriper inte varför Apple begränsar bildjämförelsen. Om det nu anses rimligt att kontrollera användares data, varför inte kontrollera alla bilder på telefonen? Om det handlar om lagkrav så bör det bara vara ett litet steg som krävs för att senare leta efter andra bilder.

 

För övrigt trodde jag att data lagrad på iCloud, inklusive bilder, normalt sett var krypterad och oläslig för Apple.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Intressant formulering:

Jag begriper inte varför Apple begränsar bildjämförelsen. Om det nu anses rimligt att kontrollera användares data, varför inte kontrollera alla bilder på telefonen? Om det handlar om lagkrav så bör det bara vara ett litet steg som krävs för att senare leta efter andra bilder.

 

För övrigt trodde jag att data lagrad på iCloud, inklusive bilder, normalt sett var krypterad och oläslig för Apple.

Apple kanske vill dämpa det där med Icloud-lagring? De har inte lika stora resurser som de stora molnlagrarna, Google, Amazon och Pyttemjuk. :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Intressant formulering:

Jag begriper inte varför Apple begränsar bildjämförelsen. Om det nu anses rimligt att kontrollera användares data, varför inte kontrollera alla bilder på telefonen? Om det handlar om lagkrav så bör det bara vara ett litet steg som krävs för att senare leta efter andra bilder.

 

För övrigt trodde jag att data lagrad på iCloud, inklusive bilder, normalt sett var krypterad och oläslig för Apple.

Som jag tolkar det så är det ingen jakt på pedofiler utan ett skydd för barn, ett filter. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Som jag tolkar det så är det ingen jakt på pedofiler utan ett skydd för barn, ett filter. 

Om kontrollen av bilder i molnet handlar om att skydda barn så är den lite dumt utformad, barnen är redan drabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Om kontrollen av bilder i molnet handlar om att skydda barn så är den lite dumt utformad, barnen är redan drabbade.

Jag har inget intresse av att debattera vare sig för eller mot, är mest nyfiken på vad det faktiskt är, väl medveten hur enkelt det är för mig själv att missförstå. 

Citat

Det var under förra veckan som Apple offentliggjorde att företaget ska rulla ut ett nytt skydd för barn

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Macworld.com

 

Citat

Apples senaste tillkännagivande av nya verktyg för att skanna barnmisshandel har vissa människor förvirrade och oroliga.  Tittar Apple på alla dina bilder?  Kan du hamna falskt anklagad?  Och kommer detta att leda till att Apple fungerar som en spion för regeringen att titta på oss?  Lär dig sanningen om de nya verktygen, hur de fungerar och vad det betyder för dig i det här avsnittet av Macworld Podcast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelanden: Meddelanden-appen använder maskininlärning på enheten för att varna barn och föräldrar om känsligt innehåll.

 

iCloud-foton: Innan en bild lagras i iCloud-foton utförs en matchningsprocess på enheten för den bilden mot de kända CSAM-hasharna.

 

Siri och sökning: Siri och sökning kommer att ge ytterligare resurser för att hjälpa barn och föräldrar att vara säkra online och få hjälp med osäkra situationer.

 

När kommer systemet fram?

 

Apple säger att meddelandena och Siri- och sökfunktionerna kommer i iOS 15, iPadOS 15 och macOS Monterey.  För att vara tydlig säger Apple inte att tekniken kommer att komma när iOS 15 landar, så det kan komma i en uppföljningsuppdatering.  Skanningen av iCloud -foton har inte ett specifikt datum för lansering, men kommer antagligen också att komma senare i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...