Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kompetensbrist kan tvinga Apple decentralisera från Apple Park


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Mattiasgbg

I västra stor-San Jose (bland annat Cupertino) verkar bostäderna, med väldigt få undantag, vara villor inklämda på minimala tomter, alltså obefintliga trädgårdar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

I västra stor-San Jose (bland annat Cupertino) verkar bostäderna, med väldigt få undantag, vara villor inklämda på minimala tomter, alltså obefintliga trädgårdar.

Jag finner det vara helt obegripligt att någon vill bo och leva i en stad. Behövs ju inte längre i informations-eran, tiden då så många kan jobba hemma, på distans, och i princip kan bo i Alaska och jobba för fruktföretaget i Cupertino.

 

Västvärldens industriella revolution är för längesedan över. 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2021-07-05 22:32, mikaellq säger:

Jag finner det vara helt obegripligt att någon vill bo och leva i en stad.

Finns väl lite mer än bara kontor i en stad (stora delar av Göteborg undantaget).

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Finns väl lite mer än bara kontor i en stad (stora delar av Göteborg undantaget).

Så är det men jag känner mig mycket lättad, välsignad, när jag kommer hem och får vara nära naturen och friden, långt bort från stadens hektiska, intensiva och ibland brutala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, mikaellq säger:

Så är det men jag känner mig mycket lättad, välsignad, när jag kommer hem och får vara nära naturen och friden, långt bort från stadens hektiska, intensiva och ibland brutala.

Falköping är väl en stad? Ingen köping, trots sitt namn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Falköping är väl en stad? Ingen köping, trots sitt namn...

Du har mycket mellan öronen du, förstår mer än de flesta och vi kan säkert tjafsa tills på måndag, minst, om vad en stad är.

 

Min åsikt är att allt från Skövde till Stockholm kan definieras som städer. Ulricehamn, Falköping och Viskafors är mindre samhällen, orter med en helt annan känsla när man kommer dit. Ett lugn, en frid som jag uppskattar. :bultandehjarta:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Ulricehamn, Falköping och Viskafors är mindre samhällen, orter med en helt annan känsla när man kommer dit. Ett lugn, en frid som jag uppskattar. :bultandehjarta:

Ja, så är det, förstås. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Ja, så är det, förstås. :) 

Jag är inte dum jag heller och förstår förstås att jag har fel. Men för mig är de påtagligt tydliga skillnaderna på Falköping och Borås eller Göteborg viktiga.

 

https://www.wikiwand.com/sv/Stad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag är inte dum jag heller och förstår förstås att jag har fel. Men för mig är de påtagligt tydliga skillnaderna på Falköping och Borås eller Göteborg viktiga.

 

https://www.wikiwand.com/sv/Stad

Fel och fel, begreppet stad är inte alldeles avgjort. Jag hade en kurskompis på JMG som hade bott i New York. Han menade att det är en stad i ordets sanna bemärkelse. Därför att där kunde han se vilken film som helst vilken tid på dygnet som helst. Han var filmfantast. I Stockholm visas ett fåtal filmer vid några bestämda tider. Så Stockholm var ingen stad, menade han, jämförelsevis. Hur det är i Göteborg vet jag inte, men de har en rätt fin filmfestival i alla fall, som jag har varit på. Tror jag såg någon balkankomedi, kan ha varit Svart katt, vit katt. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...