Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tim Cook ringde amerikanska politiker – vill slippa nya lagar


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Nyhetsroboten
3391587542.jpg
New York Times rapporterar att Tim Cook personligen har ringt talmannen Nancy Pelosi och andra medlemmar i Representanthuset för att lobba mot nya lagar.

Läs hela artikeln här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vete sjutton om jag håller med Cook.

Här håller jag med Pelosi. Fram med konkreta exempel på varför det skulle skada konsumenter  och hämma innovation!

Annars är det de stora bolagen som måste bromsas för att främja de små.

Fast jag skulle vara extremt försiktig som lagstiftande politiker med tanke på allt det välsignat goda som Apple nu producerar. Teknikutvecklingen får inte hämmas eller förstöras heller vilket nu Apple står i spetsen av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Vete sjutton om jag håller med Cook.

Här håller jag med Pelosi. Fram med konkreta exempel på varför det skulle skada konsumenter  och hämma innovation!

Annars är det de stora bolagen som måste bromsas för att främja de små.

Fast jag skulle vara extremt försiktig som lagstiftande politiker med tanke på allt det välsignat goda som Apple nu producerar. Teknikutvecklingen får inte hämmas eller förstöras heller vilket nu Apple står i spetsen av.

Här är den bakvända världen i USA. Å ena sidan den fria företagsamheten, å andra sidan jättarna som hamnat i monopolställning eller i oligopolställning och tjänar enorma pengar som tom länder inte når upp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...