Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skriva ut kuvert, helst flera.


xyz123
 Share

Rekommendera Poster

I programmet 'Kontakter' kan man skriva ut kuvert. MEN - Det valda formatet är ngt exotiskt som troligen är ovanligt i Sverige och i länder som använder ISO-standard. Finns det någon som vet hur man ändrar permanent till C5? Och - Finns det någon som vet hur man enkelt, med ett kommando, skriver ut alla i vald mapp?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig så kommer Kontakter automatiskt ihåg vilket kuvert jag valde senast. Går det tillbaka till något annat format för dig?

 

Om du vill skriva ut alla adresser i en grupp är det bara att markera alla kontakter [cmd+A] och sen välja Skriv ut. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så jättenoga att rätt format finns i listan som det du har i skrivaren. Den skriver ut ändå. Det kan oavsett vara bra att kolla med en testutskrift först så den hamnat rätt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det går tydligen att använda kontakter. Jag var för slarvig och såg inte det med en gång. Ber om ursäkt. 

(Men jag tycker att Apple kunde varit bättre! Åtmindstone kunde C4, C5 och C6 finnas att välja direkt, med lämpliga textrutor för mottagare och avsändare. Nu återstår att hitta hur man väljer typsnitt och storlek.) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, xyz123 säger:

(Men jag tycker att Apple kunde varit bättre! Åtmindstone kunde C4, C5 och C6 finnas att välja direkt, med lämpliga textrutor för mottagare och avsändare. Nu återstår att hitta hur man väljer typsnitt och storlek.) 

C5 finns att välja när jag ska skriva ut i alla fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattis.se säger:

C5 finns att välja när jag ska skriva ut i alla fall. 

Alla skrivare kan inte skriva alla format eller ens kuvert. Så att du kan välja C5 behöver inte betyda att alla andra kan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, polken säger:

Alla skrivare kan inte skriva alla format eller ens kuvert. Så att du kan välja C5 behöver inte betyda att alla andra kan. 

I så fall är det i alla fall inte Apples fel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattis.se säger:

I så fall är det i alla fall inte Apples fel. 

Inte användarens heller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, polken säger:

Inte användarens heller. 

Hur som helst så har skrivaren inget att göra med vilka format som finns att välja på i Kontakter. Som det står på länken som postades ovan: "Välj en standardstorlek på kuvert bland internationella, nordamerikanska eller japanska layouter". Dessa är inbyggda i Kontakter, och jag kan välja dem oavsett om min skrivare stödjer dem eller inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...