Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mobilt bredband


Kråke
 Share

Rekommendera Poster

Jag försöker hjälpa en kamrat som just köpt mobilt bredband från Telenor. Försäljaren som sålde det mobila bredbandet rådde honom själv att köpa routern. Min kamrat köpte en router på Kjell och Co. av märket Archer MR400. Han bor i Landala, Göteborg.

 

Han upptäckte att det inte gick att få upp vissa hemsidor till exempel www.postnord.se, www.tv.nu med andra gick bra till exempel www.aftonbladet.se.

 

Problem fanns när man var uppkopplad på det mobila nätet och han prövade med sin dator (Imac), sin telefon (Iphone) och sin IPad. När han kopplade upp sin Iphone med Telenor direkt (Med telefonens eget sim-kort) fungerade all perfekt.

 

Jag letatade lite på nätet och såg att det fanns de som hade haft liknande problem beroende på DNS. Vi bytte då tourens DNS till 8.8.8.8 (Googles DNS-server). Problemet kvarstod.

 

Har någon idé vad det kan vara. Någon inställning på routern som behöver ändras?

 

 

Med vänlig hälsning

Åke Sjödin

Västerås

aksj@mac.com

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att göra en fabriksåterställning genom att trycka in en gemända i hålet märkt ´reset´ med routern strömsatt och håll den intryckt 10 sek. Ta bort gemet och låt den starta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...