Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sök i outlook för mac har slutat fungera


macman8000
 Share

Rekommendera Poster

Sedan någon vecka så funkar det inte om jag söker efter något i sökfunktionen på outlook (v.16.47) på mac med senaste ver på big sur. 

Jag har testat att rebuilda spotlight enligt denna länk (blå ruta)

https://docs.microsoft.com/en-US/outlook/troubleshoot/outlook-for-mac/useful-tools

 

Även testat att ta bort Outlook.sqlite ur denna:

~/Library/Group Containers/UBF8T346G9.Office/Outlook/Outlook 15 Profiles/Main Profile/Data

Båda processerna tar cirka nån timme för systemet att indexera om/bygga om men fortfarande får jag alltid "inga resultat" när jag söker efter vad som helst på sökrutan uppe till höger i outlookfönstret. 

 

Nån som har haft samma problem och löst det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Japp, har precis gjort samma erfarenhet som du.... Tyvärr inte hittat lösning. Sjukt störigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta händer för mig med något/några gånger per år med min jobbdator.

Det enda som har fungerat för mig är att ta bort alla mailkonton, radera hela maildatabasen och lägga till kontona på nytt.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade några turer fram o tillbaks med outlooksupporten i chatrutan och testade några fler sätt men det som löste det var att jag ominstallerade hela officepaketet, då funkade allt igen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ominstallerat Officepaketet jag med ett par gånger. Har aldrig löst sökproblemet för mig.

Möjligtvis att det hade fungerat om jag verkligen tog bort hela skiten innan ominstallationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...