Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone högtalare under telefonsamtal?


Pretorian
 Share

Rekommendera Poster

När jag vill prata med högtalaren på Iphone så får jag nu upp ytterligare ett val: Administrators Macbook Pro. 
Jag vill ta bort den möjligheten. Går det?

 

Jag vill bara klicka på högtalarsymbolen så blir det högtalare. Nu måste jag klicka en gång till och det stör mig varje gång. 
 

Är detta något jag stänger av på min Macbook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, i appen FaceTime och i telefonen ska någon inställning typ "svara på andra enheter" ändras. För att stänga av räcker det att en av sakerna fixas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inget sånt i inställningarna på telefonen. Går aldrig att söka på inställningar. Får bara upp sånt som är ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, SirKnasen säger:

På telefonen:

Inställningar->Telefon->Samtal på andra enheter

Är den inställning på?

Den är avstängd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det var ju trist. Stäng av i FaceTimeappen istället.

Den appen har jag inte på min iphone och på datorn kommer jag inte inställningarna eftersom den säger att jag måste logga in med mitt apple ID vilket jag inte vill. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker googla någon lösning men vet inte vad det heter på engelska. Är det loudspeaker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Pretorian säger:

Den appen har jag inte på min iphone och på datorn kommer jag inte inställningarna eftersom den säger att jag måste logga in med mitt apple ID vilket jag inte vill. 

Har du inte FaceTime-appen??? Hur kan du då ringa vanliga samtal med din telefon? Det är samma app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Har du inte FaceTime-appen??? Hur kan du då ringa vanliga samtal med din telefon? Det är samma app.

När någon skrev att jag skulle ändra i Facetime så sökte jag på "Facetime" i min telefon. Applen dök upp med ikon med den sa att appen "inte är installerad" så för att kunna öppna appen måste jag installera appen.

Jag tolkade det som att den inte var installerad.

Apple gav mig bara valet "Installera" (gillar verkligen när det bara är ett val).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa förslag var att logga in på Facetime på min Mac (jag var inte inloggad) och bocka ur samtal på Iphone eller något sånt. Gör ingen skillnad.

Min förbannade Mac dyker ändå upp som val under Röstsamtal när jag pratar på min Iphone.

Nästa steg är att stänga av "Tillåt handoff mellan denna mac och dina icloud.." men då tror jag Airdrop försvinner och det vill jag ha kvar.

Hur tänkte Apple nu? Jag vill inte ha Macbook-samtal på min Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att jag (par)kopplat mobilen till bilen med blåtand, så när det ringer när jag är i bilen så används bilens högtalare.

Har du gjort något liknande med din telefon och din Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Pretorian säger:

När någon skrev att jag skulle ändra i Facetime så sökte jag på "Facetime" i min telefon. Applen dök upp med ikon med den sa att appen "inte är installerad" så för att kunna öppna appen måste jag installera appen.

Jag tolkade det som att den inte var installerad.

Apple gav mig bara valet "Installera" (gillar verkligen när det bara är ett val).

 

Och jag säger att det är ett påstående du bara hittar eller misstolkar för det är OMÖJLIGT att avinstallera appen Telefon (som är FaceTime)

 

IMG_2588.thumb.PNG.67c893b1237885f7b0ea43ea55997233.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Jag tänker att jag (par)kopplat mobilen till bilen med blåtand, så när det ringer när jag är i bilen så används bilens högtalare.

Har du gjort något liknande med din telefon och din Mac?

Jag det stämmer. Min Iphone är parkopplad med min bil när den är igång.

Jag har googlat fram att man kan skriva någon kod i Terminal för att stänga av detta på alla macar men det känns krångligt och jag är lite osäker på såna saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Och jag säger att det är ett påstående du bara hittar eller misstolkar för det är OMÖJLIGT att avinstallera appen Telefon (som är FaceTime)

 

IMG_2588.thumb.PNG.67c893b1237885f7b0ea43ea55997233.PNG

Om jag gör som du på bilden ovan men på appen Facetime (inte Telefon) så får jag samma meddelande samt valet "RADERA" i röd färg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag loggat in installerat Facetime. Bockat ur alla mailadresser.

På macen har jag bockat ur Handoff till andra enheter.

På Iphone har jag satt på Samtal på andra enheter (loggat in vilket var ett krav) för att sen kunna bocka ur vardera enhet.

Testat samtal men Macbook dyker upp ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pretorian säger:

Om jag gör som du på bilden ovan men på appen Facetime (inte Telefon

Det är SAMMA app ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Det är SAMMA app ?

Jag har en app som heter Facetime och en som heter Telefon. Båda är gröna men olika ikoner. På min Iphone är det olika appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pretorian säger:

Jag har en app som heter Facetime och en som heter Telefon. Båda är gröna men olika ikoner. På min Iphone är det olika appar.

Ok för att göra det enkelt för kunden men i grund och botten är det "samma" app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Pretorian säger:

Den appen har jag inte på min iphone och på datorn kommer jag inte inställningarna eftersom den säger att jag måste logga in med mitt apple ID vilket jag inte vill. 

Appen FaceTime i datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...