Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av ”be om köp” på ipaden


jonatannn
 Share

Rekommendera Poster

Har flera enheter i ekosystemet som är inloggade på min icloud. Barnen får via inställningar i familjesektionen be om att få ladda ner appar via mig. 
 

problemet är att de hamnar på ipaden men kommer inte upp på telefonen. 
 

går det att stänga av notiser på ipaden om detta för att tvinga notisen att komma till iphonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, jonatannn säger:

Har flera enheter i ekosystemet som är inloggade på min icloud. Barnen får via inställningar i familjesektionen be om att få ladda ner appar via mig. 
 

problemet är att de hamnar på ipaden men kommer inte upp på telefonen. 
 

går det att stänga av notiser på ipaden om detta för att tvinga notisen att komma till iphonen?

Notisen borde komma på båda om det inte är avslaget. Barnen har egna konton som de är inloggade med i sina enheter? Du är inloggad med ditt konto i appstore och icloud i båda dina enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, polken säger:

Notisen borde komma på båda om det inte är avslaget. Barnen har egna konton som de är inloggade med i sina enheter? Du är inloggad med ditt konto i appstore och icloud i båda dina enheter?

Ja, det är detta som är skumt. Jag får inte notisen till min iPhone trots att jag är inloggad.. kan jag logga ut familjedelning på ipaden men ha kvar vissa saker från icloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...