Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte öppna gamla iMovieprojekt, behörighet saknas?


DanE
 Share

Rekommendera Poster

Dator MacBook IntelCore Duo OS 10.5.8 Minns inte ens när jag skaffade den...
iMovie 6.0.3
Fick ett ryck och tänkte kolla igenom lite filmer jag gjort genom åren, men stöter på patrull. Har inte varit in i den gamla datorn på evigheter.
En del projekt kan jag öppna, andra inte, pga att jag inte har behörighet. Förstår inte vad det är för fel.

Redigerad av DanE
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ligger projekten? I DIN användarmapp? På en extern disk?

Om du gör "Visa Info" på mappen med ett fungerande projekt och likadant med ett du inte kan öppna. Sedan går du längst ner i rutorna och jämför rättigheterna så borde du kunna hitta vad som är problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mycket riktigt var det skillnader där. Tänkte då ändra behörigheterna, men det sket ju sig, då jag på nåt vis sumpat mitt administratörslåsenord under den tid jag inte använt datorn. Hur kan jag återställa det? I nyare OS kan jag ju halka in via iCloud-kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, DanE säger:

Ja mycket riktigt var det skillnader där. Tänkte då ändra behörigheterna, men det sket ju sig, då jag på nåt vis sumpat mitt administratörslåsenord under den tid jag inte använt datorn. Hur kan jag återställa det? I nyare OS kan jag ju halka in via iCloud-kontot.

Du kan ju flytta/kopiera iMovie-projekten till en annan mapp med rätt behörigheter.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för hjälpen, det vara en massa projekt som jag flyttat till en extern HD och det var ju bara att flytta tillbaka dom till datorn så kom jag in i dom, och kunde ta en walk längs memory Lane...
Jag hakar i med en ny fråga här då. Det är ju väldigt längesedan jag använde burken, men tänkte kanske se om den kan göra tjänst som något ändå. Lyckligtvis har jag automatisk inloggning, så jag kan använda den. MEN jag har ju sumpat lösenordet, så jag kan inte komma åt en del mappar i datorn, jag har inte behörighet helt enkelt. Jag tänkte kasta lite gamla filer som redan finns på andra ställen, eller är obsoleta, men då frågar Finder efter administratörslösenordet. Och där är jag rökt, har provat ett par olika som jag trodde kunde funka, men icke. Finns det någon work around för att lösa detta? iCloud och apple-ID är inte sånt som var i bruk för mig på den tiden jag använde burken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...