Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 12 PRO, bra telefon?


Orfeus
 Share

Rekommendera Poster

Det börjar bli dags för mig att köpa ny mobil. Jag köper mobil rätt sällan och jag har fortfarande kvar min iPhone 7, som jag köpte när den släpptes (2016?). Så jag är noga med att det blir rätt och bra, för det ska hålla länge. 

 

Nu har jag siktat in mig på en iPhone 12 PRO. Men om man läser runt lite på olika betyg som köpare har satt, så verkar många vara missnöjda med dem. Dålig batterikapacitet är något som sticker ut bland de negativa omdömena.

 

Så, jag undrar om det ligger något i detta? Har 12an kvalitetsproblem och fungerar batteriet dåligt?

Är ni som har den nöjda?

 

Blir den inte perfekt, så väntar jag hellre något år på nästa generation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nöjd med min iPhone 12 Pro. 

 

I början hade jag bara ett SIM och då höll batteriet bra. Sedan satte jag in två SIM (privat på eSIM och jobbet på plast-SIM). Då började den dra mycket ström och batteritiden blev helkass med iOS 14.1 och dual SIM.

Nu med iOS 14.4 så tycker jag batteritiden är helt OK med två SIM. När det är ett dygn sedan laddning har jag fortfarande kvar c:a 60%.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!
Det känns ju betryggande! Så då är det väl gissningsvis inte sämre än 11an, om man kör med ett Sim-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp om du är en rik man och inte bryr dig om pengar. Annat, iPhone SE 2 halva priset så gott som 12.

 

Citat

Det börjar bli dags för mig att köpa ny mobil. Jag köper mobil rätt sällan och jag har fortfarande kvar min iPhone 7, som jag köpte när den släpptes (2016?). Så jag är noga med att det blir rätt och bra, för det ska hålla länge. 

 

Nu har jag siktat in mig på en iPhone 12 PRO. Men om man läser runt lite på olika betyg som köpare har satt, så verkar många vara missnöjda med dem. Dålig batterikapacitet är något som sticker ut bland de negativa omdömena.

 

Så, jag undrar om det ligger något i detta? Har 12an kvalitetsproblem och fungerar batteriet dåligt?

Är ni som har den nöjda?

 

Blir den inte perfekt, så väntar jag hellre något år på nästa generation.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill spara pengar så kostar ju en 11 pro 256 GB 4000 kr mindre än en 12 pro och den har större batteri.. Det är också en grymt bra telefon. Fast det är ju roligare med det senaste förstås..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle om jag var TS köpa en 11 pro som är betydligt billigare än 12 pro. Gick själv från 11 pro till 12 pro och helt ärligt var det helt onödigt egentligen. Men det är alltid kul att ha det senaste. 
 

Fördelen med 11 pro är att den är smidigare att hantera eftersom den har rundade kanter. Batterimässigt märker jag ingen skillnad. Ett plus till 12 pro är foto i mörker. 
 

Det är nästa generation, alltså iphone 13 som kommer bli ett större steg. Ryktas om bl.a. 120hz skärm vilket är lite sent, det borde ha implementerats redan. Sen får förhoppningsvis iphone 13 mer zoom, där framförallt samsung/huawei krossar apple. 
 

Men andra ord. Spara pengar med en 11 pro och få i princip samma telefon. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket märker man 120 Hz skärm? Jag tror mig ha det på min iPadPro men jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad direkt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla är väl olika ”känsliga” men jag upplever betydligt bättre flyt på min ipad pro 2020 än min iphone 12 pro. Prova att stänga av pro motion på din iPad ifall du inte testat. 
 

Har även ägt oneplus/samsung och vid scrolling är det markant skillnad mot iPhones 60hz. Sen är ju 60hz riktigt bra på ios, men det dubbla märks förstås. 

Redigerad av m@nge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste iPhones har bättre kamera, snabbare processor och en AMOLED skärm.

För mig är allt det av mindre intresse då ATT ANVÄNDA den var i fokus vid val, och plånboken såklart. Stor skärm och fantastisk batteritid för att kunna sitta och läsa i timmar. Då är kameran och processorn irrelevant, nästan, vid beslutet.

 

Men såklart, den som är gjord av pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra input!

Som jag har tänkt, så tänkte jag vänta till april/maj någongång då jag gissar att 12an PRO ligger på omkring 10k. Jag väntade någon generation på 5G, för att få den lite framtidssäker. Men det känns som att de flesta man pratar med det om tycker inte att det är värt så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...