Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Röstmemon försvunna


MarieA
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett problem. För ett tag sedan sålde jag min gamla mac från -09 och däri hade jag många röstmemon då jag är musiker. Lade över hela Itunes-biblioteket via ett usb till min nya dator (en MacBook Air från 2017) men nu när jag skulle in och ha några ljudfiler märkte jag att det inte går att lyssna på ett enda röstmemo som är ditlagt från gamla datorn. Alla memon (hundratals) syns i nya biblioteket och det ser inte ut att vara några problem men när jag försöker lyssna står det bara att det inte går för att originalfilen inte hittas. Men man ska ju kunna lägga in från en dator till en annan o så lita på att de är där tänker jag.. förstår inte varför det blivit såhär. I nya datorn är det inte Itunes längre utan den röda ikonen som heter Musik. Jag har provat att gå bakvägen via mediemappen och där fanns en del röstmemon som funkar när jag lyssnar från det hållet men långt ifrån allt. Har hittat filen som gjordes innan jag sålde gamla datorn som ser ut att innehålla mycket men kan inte importera in eller öppna den i Musik. Någon som kan hjälpa? Vore så tacksam! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså lagt över Röstmemon som m4a till ett USB-minne? När du nämner iTunes - menar du då att du har lagt över inspelningarna till iTunes från röstmemon?

 

Om du går till USBminnet i Finder, finns inspelningarna där som filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ja jag förde över röstmemon med hjälp av usb:t o lade in dem i ITunes (det programmet som heter Musik nu med röd ikon istället för vit). Men när jag såg att allt kommit över till Itunes tog jag bort dem från usb:t. Det är nu flera månader senare jag märkt att många av filerna i Itunes på nya datorn inte funkar o det visas ett meddelande att det beror på att originalfilen inte hittas. Men förstår verkligen inte varför för filerna var ju överförda. Tänker att det kanske kan ha med uppdateringen att göra som gjorde att Itunes nu heter Musik och har en annan Ikon. Men alla filerna är kvar i Musik/Gamla Itunes så det verkar samtidigt konstigt att det skulle ha med det att göra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...