Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dubbelfel i text


baconatte
 Share

Rekommendera Poster

Varför ser det ut på detta sättet när man sökt på google. Text läggs på text.204567042_Skrmavbild2021-01-31kl_19_15_13.thumb.png.392de8db3c8752651ae911e01b145608.thumb.png.1a1d36d192dca087cf19de6f007261e9.png

 

Redigerat bort användarnamn i skärmdumpen.

/Telly82, moderator

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det verkligen på google.se? I adressfältet står det konspiration borås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur text mm presenteras är väl en typisk CSS-grej? Gammal webbläsare? Någon hemmasnickrad inställning gällande stilmallar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Stereotypen säger:

googlesökning på "konspiration borås".

Nu chansade du väl. Jag har aldrig eller får aldrig texten så iadressfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@polken - om du kikar på den aktiva fliken, så har den rubriken: konspiration borås - Sök på Google

 

Ingen chansning - notering av detaljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, polken säger:

Nu chansade du väl. Jag har aldrig eller får aldrig texten så iadressfältet.

Naturligtvis så kan du söka direkt i adressfältet.

Står klart och tydligt.

 

112316377_Skrmavbild2021-01-31kl_22_06_12.thumb.png.f5b3b6ebc0a9b416b150179b09c83aa3.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Naturligtvis så kan du söka direkt i adressfältet.

Står klart och tydligt.

 

112316377_Skrmavbild2021-01-31kl_22_06_12.thumb.png.f5b3b6ebc0a9b416b150179b09c83aa3.png

 

Japp ser det nu. Aldrig noterat det tidigare, kul. Nu fick jag lära mig nåt, backar på den.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, polken säger:

Japp ser det nu. Aldrig noterat det tidigare, kul. Nu fick jag lära mig nåt, backar på den.

Enligt Wikipedia: "Unified smart search field, which combines the web address and search fields, similar to Chrome's Omnibox and Firefox's Awesome Bar."

https://en.wikipedia.org/wiki/Safari_(web_browser)

Lanserades i Safari 6 sommaren 2012.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Enligt Wikipedia: "Unified smart search field, which combines the web address and search fields, similar to Chrome's Omnibox and Firefox's Awesome Bar."

https://en.wikipedia.org/wiki/Safari_(web_browser)

Lanserades i Safari 6 sommaren 2012.

Sökfunktionen i adressfältet har jag nog använt sen dess. Det jag inte noterat tidigare(hur det nu är möjligt) är att sökorden ligger kvar med certifikat-hänglåset. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr inte går man ner till 8 punkt försvinner det men då kan jag knappt läsa texten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, baconatte säger:

Tyvärr inte går man ner till 8 punkt försvinner det men då kan jag knappt läsa texten.

 

Kopierar jag dubbeltexten i skriv text försvinner detta. Men frågan är också var ligger felet. I safari på google eller???? Och hur åtgärdas det?

Skärmavbild 2021-02-02 kl. 15.51.04.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kommer när sökresultaten visas i Google. Har kollat på Google support. Flera har problemet och någon har också buggraporterat till Google men de har inte reagerat . Ännu. Så det blir till att byta sökmotor troligen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det blir än värre. Nu lägger sig bilden för Google över rutan där man ska skriva in sökord. Eftersom inget här vet hur man ska tackla detta så efterlyser jag istället tips på en sökmotor som fungerar.

Skärmavbild 2021-02-08 kl. 22.22.25.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, baconatte säger:

Och det blir än värre. Nu lägger sig bilden för Google över rutan där man ska skriva in sökord. Eftersom inget här vet hur man ska tackla detta så efterlyser jag istället tips på en sökmotor som fungerar.

Skärmavbild 2021-02-08 kl. 22.22.25.png

Du skriver vad du söker efter där pilen pekar.

 

2090144348_Skrmavbild2021-02-08kl_22_48_43.thumb.png.8cc566bfce2b53cf428c0f1ffdf50ce2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, lappen71 säger:

Du skriver vad du söker efter där pilen pekar.

 

2090144348_Skrmavbild2021-02-08kl_22_48_43.thumb.png.8cc566bfce2b53cf428c0f1ffdf50ce2.png

Det löser ju inte problemet med att svaren (också) visas helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Det löser ju inte problemet med att svaren (också) visas helt fel.

Jag gav han en alternativt sätt att söka istället för att byta sökmotor. Istället för att klaga kan du lösa hans problem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade lite på om din webbläsare av någon anledning väljer fel fonter. Har du bytt ut några av systemets fonter eller döpt om eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar lite om det på nätet och det är relativt gamla trådar från 2015. Kolla om någon av dessa lösningar hjälper.

https://discussions.apple.com/thread/6773595

https://tidbits.com/2015/09/15/fixing-garbled-fonts-on-apple-support-pages/

 

"Try opening preferences in Safari menu, go to the advanced tab, then uncheck 'never use font sizes smaller than __'....or just lower the value."

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra

Tack Walker.

problemet löst klickade bort rutan med använd aldrig typsnitt mindre än... och voila

Redigerad av baconatte
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Är det Safari i Big Sur enbart? Ser det ut så för alla?

Nej, jag har aldrig sett det och de frågeställningar jag hittade var riktigt gamla. Så det verkar inte vara relaterat till Big Sur.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mr Walker säger:

Jag hittar lite om det på nätet och det är relativt gamla trådar från 2015. Kolla om någon av dessa lösningar hjälper.

https://discussions.apple.com/thread/6773595

https://tidbits.com/2015/09/15/fixing-garbled-fonts-on-apple-support-pages/

 

"Try opening preferences in Safari menu, go to the advanced tab, then uncheck 'never use font sizes smaller than __'....or just lower the value."

Är det förinstallerat, eller måste man klicka i den rutan manuellt? Den är inte iklickad hos mig i alla fall, och jag petar inte i Safari, normalt sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...