Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

varför kan jag inte spara videos till icloud?


koster55
 Share

Rekommendera Poster

Försöker spara ner videos från min bildmapp på pc:n till icloud, men icloud vägrar. Säger att det inte är en jpg, vilket det givetvis inte är. Försöker spara till videoalbumet i icloud - där en el av mina videos redan ligger (har inte en aning hur de kommit dit). Men då får jag veta att jag inte kan ladda ner till en mapp som jag inte själv skapat. Men finns ingen instruktion som säger hus jag skapar en videomapp.

Vet någon hur jag gör för att få mina videos till icloud? Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går nog inte att lägga till filmer i Bilder-biblioteket genom webbläsaren. Jag tror du får gå genom antingen Bilder programmet på en Mac eller via Bilder appen i en iPhone eller iPad. 

 

Du kan ju skapa en mapp i iCloud drive och kopiera filmerna dit varpå du borde komma åt dem från din mobil och kan välja att spara filmerna till Bilder-biblioteket (jag förutsätter att du inte har en Mac med tanke på att du för över från en PC). Eller om du har en annan molntjänst att gå via. Eller föra över dem med USB-kabel.

 

Förutsättningen är väl att det är en fil som är hyfsat kompatibel med iPhone bara. Jag provade med en .mp4 fil som fungerade bra men den var nog komprimerad för AppleTV iofs. 

Redigerad av Mr Walker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Bästa sättet var att skapa filer i icloud och kopiera videorna dit. Fungerar utmärkt att öppna de kopierade filerna på min pc. Däremot gick det inte att öppna dem på ipaden (var mov- och avi-filer). Men eftersom kopieringen till icloud i första hand handlar om att säkerhetsbackupa filerna så spelar det inte så stor roll. Tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra appar som klarar av massa olika format, det blir ju inte lika snyggt att de dyker upp i Bilder-appen förstås. Vad som fungerar bäst beror väl på vad man vill kunna göra. Jag ville ju kunna spela .vob filerna från DVD:er och då är det Infuse som fungerar bäst (för full funktion kräver det en prenumerationspeng). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...