Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny mailleverantör


fgh
 Share

Rekommendera Poster

43 minuter sedan, fgh säger:

Dessutom så insåg jag under processen att mitt Apple-ID är knutet till den snart försvunna tele2-adressen. Var ändrar jag det?

https://support.apple.com/sv-se/HT202667

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, fgh säger:

Och nu när jag försöker få in kontot i Thunderbird får jag bara felmeddelanden om att de inte lyckas ansluta till servern.... Några idéer om vad jag kan tänkas göra för fel? 

Möjligen,  om du talar om vad för felmeddelande du får. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Tack! Tyvärr visade det sig att det inte går att ändra för närvarande: "Om du försöker ändra ditt Apple-ID till en e-postadress som slutar med @icloud.com och som har skapats inom de senaste 30 dagarna, kommer du få meddelandet att försöka igen senare". Tack så mycket, Apple!

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Möjligen,  om du talar om vad för felmeddelande du får. ;) 

 

Skärmavbild 2021-01-17 kl. 11.51.29.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Tack! Jag hade inte förstått att man skulle använda app-specifika lösenord. Nu fungerar det. Men varför är vissa mappnamn på engelska, och varför är ordningen på mapparna en helt annan än för samtliga andra e-mailkonton jag har? Det verkar inte gå att dra dem rätt.

Skärmavbild 2021-01-17 kl. 18.01.02.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, fgh säger:

Men varför är vissa mappnamn på engelska, och varför är ordningen på mapparna en helt annan än för samtliga andra e-mailkonton jag har?

Det är IMAP-serverns mappnamn och ordning. Vet inte hur man fixar detta (om man ens kan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du milde vad mycket jobb det är med att byta primär e-mailadress! Det verkar aldrig ta slut.

 

2021-01-17 18:28, Telly82 säger:

Det är IMAP-serverns mappnamn och ordning. Vet inte hur man fixar detta (om man ens kan).

Så märkligt. När jag kollar iCloud-mailen i Safari är namnen på svenska och ordningen en annan, och mitt andra IMAP-konto i Thunderbird har också namn på svenska och en annan ordning.
 

Kan jag flytta konton upp eller ned i listan, eller är den också fast?
 

Jag har skapat ett par alias. Inkommande mail dit dyker upp i Thunderbird-inboxen för det primära iCloud-kontot, precis som de skall, men hur gör jag för att kunna skriva från alias-adresserna?
 

Går det verkligen inte att flytta en hel filterregel från ett konto till ett annat? Jag har ett mycket komplicerat filter som skulle ta evigheter att återskapa.
 

Jag har bytt mailadress här på sidan, men MacWorlds nyhetsbrev kommer fortfarande till den gamla adressen. Måste jag ändra det någon annanstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, fgh säger:

MacWorlds nyhetsbrev kommer fortfarande till den gamla adressen. Måste jag ändra det någon annanstans?

Du kan ju helt enkelt ange den nya adressen här:

https://macworld.idg.se/2.1038/1.160660/macworld---nyhetsbrev

Och sedan avprenumerera din gamla adress.

 

Vad gäller dina övriga frågor så har jag ingen aning; jag kör inte Thunderbird. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, Telly82 säger:

Du kan ju helt enkelt ange den nya adressen här:

https://macworld.idg.se/2.1038/1.160660/macworld---nyhetsbrev

Och sedan avprenumerera din gamla adress.

Jo, den möjligheten finns ju alltid. Jag kan bara inte förstå varför så många företag tvingar en till sådana omvägar.

37 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad gäller dina övriga frågor så har jag ingen aning; jag kör inte Thunderbird. :) 

Då hoppas jag det dyker upp någon annan som kan svara. :) 

Tack för det du har hjälpt till med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu skickade IDG själva ut ett mail med en uppmaning till alla med tele2- och swipnet-adresser att lägga in en ny prenumeration till en annan adress. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...