Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macmini late 2014 - 2 skärmar


conloc
 Share

Rekommendera Poster

Har läst runt lite men inte riktigt fattat allt.

Jag har en macmini late 2014, en skärm kopplad till HDMI porten och en skärm med adapter MDP-HDMI(datorn) och HDMI-DVI(andra skärmen).

Får ingen bild och den dyker inte upp i inställningarna.

 

Kan det vara så att det inte funkar som jag kopplat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, conloc säger:

Har läst runt lite men inte riktigt fattat allt.

Jag har en macmini late 2014, en skärm kopplad till HDMI porten och en skärm med adapter MDP-HDMI(datorn) och HDMI-DVI(andra skärmen).

Får ingen bild och den dyker inte upp i inställningarna.

 

Kan det vara så att det inte funkar som jag kopplat det?

Kan vara att du har en adapter kopplad till en annan adapter som är orsaken. Den andra adaptern kanske inte får någon ström.

Testa en MDP-DVI adapter i stället. Eller om den andra skärmen har en annan (typ av) ingång.

 

EDIT: Såg att du löste det, men jag låter ovanstående stå kvar. Det kanske hjälper någon annan. :) 

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Testade en annan grej nu. Har två skärmar som är sammankopplade med MDP. När jag ansluter min jobbdator(PC) så funkar det bra men när jag sätter in en kabel från macen så visar den bara ena skärmen.

 

Anledningen att jag provar var att min fru köpt en ny macmini, har två skärmar sammankopplade. Vi har köpt en thunderbolt-MDP kabel och kopplat in.

Men den speglar bara skärmen, vet ej hur man delar så det blir två skärmar.

 

Kan det vara så att man behöver separata sladdar från datorn till olika skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Från EveryMac.com:

 

*This model supports "up to two displays" at 2560x1600, both at millions of colors, via the two Thunderbolt 2 ports. It supports Thunderbolt digital video output and native Mini DisplayPort output as well as DVI, VGA, and Dual-link DVI using Mini DisplayPort to DVI, Mini DisplayPort to VGA, and Mini DisplayPort to Dual-Link DVI adapters. It also supports 1080p at up to 60 Hz via the HDMI port. DVI output additionally is supported using an HDMI to DVI adapter. All adapters are sold separately.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, conloc säger:

Testade en annan grej nu. Har två skärmar som är sammankopplade med MDP. När jag ansluter min jobbdator(PC) så funkar det bra men när jag sätter in en kabel från macen så visar den bara ena skärmen.

 

Anledningen att jag provar var att min fru köpt en ny macmini, har två skärmar sammankopplade. Vi har köpt en thunderbolt-MDP kabel och kopplat in.

Men den speglar bara skärmen, vet ej hur man delar så det blir två skärmar.

 

Kan det vara så att man behöver separata sladdar från datorn till olika skärmar?

Låter konstigt med två skärmar och bara en kontakt. Kräver förmodligen drivrutiner för att visa på båda skärmarna och frågan är om det finns för Mac.

Vad säger systemkraven för skärmarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...