Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på router som matchar M1-mac önskas


Mattiasgbg
 Share

Rekommendera Poster

För tillfället är min internetkoppling, den långsammaste leverantören erbjuder, snabbare än min gamla Airport Express. Därför funderar jag på att köpa en ny, men vilka trådlösa standarder ska en router fixa idag?

Utrustningen som ska anslutas trådlöst är iPhone 8, AppleTV 4 och en MBA med M1.

Vad gäller själva apparaten är det bra om det går att montera på en vägg utan att sticka ut för mycket. En vanlig RJ45-utgång för LAN önskas också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, SirKnasen säger:

802.11ax (WiFi6) är den senaste och snabbaste trådlösa standarden. Detta har din MBA M1 stöd för.

Tack. 802.11 ax verkar vara en väldigt ny standard. Har man nytta av det samtidigt som andra prylar på nätverket kör äldre standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ändå köpa en ny router så är det väl lika bra att köpa en med stöd för det senaste.

Din dator har redan stödet och din nästa telefon du köper har troligtvis det också.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, SirKnasen säger:

Ska du ändå köpa en ny router så är det väl lika bra att köpa en med stöd för det senaste.

Din dator har redan stödet och din nästa telefon du köper har troligtvis det också.

Så blir det nog. Tyvärr verkar det vara standard med en massa antenner och grejer, jag vill ha ett diskret och smalt väggmontage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en prisvärd router som är den bästa under 2000:- priset gäller bara nån vecka till. 
https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradlosa-routrar/asus-rt-ax58u-tradlos-router-ax3000-p62196

Redigerad av cokeman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Så blir det nog. Tyvärr verkar det vara standard med en massa antenner och grejer, jag vill ha ett diskret och smalt väggmontage.

Diskret och samtidigt framtidssäkert blir svårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...