Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple TV 3, .mp4 och .srt


Telly82
 Share

Go to solution Solved by lappen71,

Rekommendera Poster

Jag lägger in videofiler (mp4) i iTunes 12.8.2 (macOS High Sierra) för att kunna se dem på min TV via en Apple TV 3. Detta funkar bra, förutom att undertexterna inte visas. Det verkar som om .srt-filerna inte importeras (alls) till iTunes.

 

Hur kan jag få undertexter till mina filmer? Helst så man kan slå av eller på när man vill.

 

TV:n är för övrigt en LG 43UH603V om det finns andra sätt att visa filmerna med undertext?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Man måste använda ett program som infogar informationen från srt-filen in i videoströmmen. Subler är ett bra alternativ. Lite svårt att förstå i början.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Man måste använda ett program som infogar informationen från srt-filen in i videoströmmen. Subler är ett bra alternativ. Lite svårt att förstå i början.

Men då blir texten "inbränd" i filmen, väl?

Men det är bättre än inget. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Telly82 säger:

Men då blir texten "inbränd" i filmen, väl?

Men det är bättre än inget. :) 

Texten bli valbar att stänga av. Går att göra med Handbrake också

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iSubtitle har jag använt. Svensk app också så det är lite kul ? Men det är inte gratis.

Men tar du textspår från en DVD eller BlueRay rip så är det någon form av bildfiler (om jag förstått saken rätt) så då måste du bränna in dem..

Jag tycker ju i regel att det är skitsvårt att hitta textfiler som synkar med det de filmer jag redan har. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, lappen71 säger:

Texten bli valbar att stänga av. 

Efter ett par försök så blev det bra. Tack :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Mr Walker säger:

iSubtitle har jag använt. Svensk app också så det är lite kul ? Men det är inte gratis.

Men tar du textspår från en DVD eller BlueRay rip så är det någon form av bildfiler (om jag förstått saken rätt) så då måste du bränna in dem..

Jag tycker ju i regel att det är skitsvårt att hitta textfiler som synkar med det de filmer jag redan har. 

På tok åt helvete för dyr :) 

Med tanke på att det finns gratisalternativ som utför samma jobb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handbrake är ett utmärkt program för video konvertering m.m det går att bränna in srt direkt i filmen eller lägga det som på/av val för användaren. Programmet är gratis oxå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Stab säger:

Handbrake är ett utmärkt program för video konvertering m.m det går att bränna in srt direkt i filmen eller lägga det som på/av val för användaren. Programmet är gratis oxå

Jodå, jag använder Handbrake till en hel del. Men just med undertexter så gick jag bet, därav frågan. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...