Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacMiniM1& Outlook-saknar kategorier


andershugohill@gmail.com
 Share

Rekommendera Poster

andershugohill@gmail.com

Började nyligen använda Mac mini M1, tillsammans med MS Outlook för Mac. Har i grunden ett Gmail-konto , som fungerar helt normalt med såväl Apple Mail som Outlook för Mac.
Dock saknar jag möjligheten att använda kategorier för att märka upp mina mail ,..kan enbart flagga 'rött' .

Ser en instruktion hos Apple support för hur lösa detta,...men den ter sig obegriplig för mig tyvärr.....:( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går bra hos mig. Vilken Outlook-version har du ?

Högerklicka på ett mail, får du inte alternativet kategorisera då ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andershugohill@gmail.com

Jag anv. MS Outlook för Mac ver.16.44,...men föredrar den 'gamla' versionen . Ser nu att i den 'nya' versionen fungerar detta helt enl. din instruktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andershugohill@gmail.com

Märkligt ,..just nu kan  jag inte kategorisera mail i den nya  varianten heller ...?? (när jag högerklickar är funktionsnamnet grått...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andershugohill@gmail.com

Ännu märkligare ; jag samlar tre olika mailkonton i samma låda  , varav ett är en xxxx@outlook.com,..det är enbart mail i detta konto  som kan kategoriseras ...???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje konto behöver sina egna kategorier så du måste skapa nya för de andra kontona. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andershugohill@gmail.com

De övriga kontona är Gmailkonton,...var skapas dessa kategorier ,..kan detta göras i 'inställningar' för Outlook för Mac ...? Har försökt men kan inte 'lyfta in' de i kategoriseringsboxen ..:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på ett mail du vill kategorisera. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...