Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Göra om wordfiler till Pages?


Staffe
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Sedan en tid har Offie-paketet med word (version 16.43) för Mac inte gått att använda i de senaste operativsystemen, förutom då att öppna för att läsa befintliga dokument. Det jag nu 

undrar över är om det finns något sätt att omvandla word-dokument till pages, så att man kan hantera innehållet fullt med att skriva, spara m.m. ?

Med vänlig hälsning Staffe

Skärmavbild 2020-11-27 kl. 12.11.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan öppna filerna direkt i Pages och sedan spara om dem som Pages-filer. I bästa fall funkar det bra, men du kanske måste ersätta typsnitt och annat. Justera lite.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pages kan öppna Word-dokument. Bara att välja filen i Pages. (Arkiv -> Öppna). Jag vet dock inte om du kommer att vara helt nöjd med formatteringen. 

 

Ett annat gratis-alternativ är LibreOffice.

 

Sedan kan du ju alltid köpa Office-365-licens och fortsätta använda Word. 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Du kan öppna filerna direkt i Pages och sedan spara om dem som Pages-filer. I bästa fall funkar det bra, men du kanske måste ersätta typsnitt och annat. Justera lite.

Hallåhejsan,
Javisst, naturligtvis var det så man skulle göra. Tack så mycket för upplysningen! 
 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, TB-000 säger:

Pages kan öppna Word-dokument. Bara att välja filen i Pages. (Arkiv -> Öppna). Jag vet dock inte om du kommer att vara helt nöjd med formatteringen. 

 

Ett annat gratis-alternativ är LibreOffice.

 

Sedan kan du ju alltid köpa Office-365-licens och fortsätta använda Word. 

 

 

Tack så mycket för information och feedback! ? Pages tycker jag är ett ypperligt program, så visst kommer jag att använda det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...