Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

EOS Utility 3 poppar up vid omstart


ulbn
 Share

Rekommendera Poster

Jag har nyss installerat macOS Big Sur på min 15" MacBookPro från 2015, utan problem och installationen verkar funka som den ska. Men - detta "problem" eller störande skeende uppstår fortfarande, det var också så tidigare med Catalina och OS:et dessförinnan...

 

Följande pop-up-fönster (se bif bild) öppnas (öppnades) alltid när jag startar om datorn...det går ju alltid att klocka på "Quit" så släcks fönstret, men det är ju lite irriterande. Vad gäller mjukvaran EOS Utility 3 så vill jag ju ha den kvar på datorn, jag använder den ju regelbundet för att ladda ner bilder från mina Canon-kameror!

 

Hur får jag bort att eländet visas vid omstart?

mvh

/B

 

Skärmdump EOS Utility 3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon ruta att klicka ur under Preferences vad gäller ”Start at login” eller så? Annars kan du kolla under Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt. Finns programmet med där kan du markera det och ta bort det med minustecknet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

Finns det någon ruta att klicka ur under Preferences vad gäller ”Start at login” eller så? Annars kan du kolla under Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt. Finns programmet med där kan du markera det och ta bort det med minustecknet.

Jag provade ditt förstan förslag "preferences" osv...funkade inte. Sedan "Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt." På följande pop up meny (se bif. bild) kryssade jag då i EOS Utility 3...(den var inte ibockad först) men det funkade inte heller...

Vad mer kan jag testa?

/B

Skärmavbild 2020-11-26 kl. 20.48.48.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, ulbn säger:

Jag provade ditt förstan förslag "preferences" osv...funkade inte. Sedan "Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt." På följande pop up meny (se bif. bild) kryssade jag då i EOS Utility 3...(den var inte ibockad först) men det funkade inte heller...

Vad mer kan jag testa?

/B

Skärmavbild 2020-11-26 kl. 20.48.48.png

Du ska ta bort den helt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Alix säger:

... Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt. Finns programmet med där kan du markera det och ta bort det med minustecknet.

5 minuter sedan, ulbn säger:

... Sedan "Systeminställningar > Användare och grupper > Ditt konto > Fliken Startobjekt." På följande pop up meny (se bif. bild) kryssade jag då i EOS Utility 3...(den var inte ibockad först) men det funkade inte heller...

Du gör inte som jag skrev. Du ska markera programmet, hela raden, och sedan klicka på minustecknet. Se dump.

 

dump.png.0327d9d386574379cea41890cdd44c45.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Du gör inte som jag skrev. Du ska markera programmet, hela raden, och sedan klicka på minustecknet. Se dump.

 

dump.png.0327d9d386574379cea41890cdd44c45.png

 

Nu har jag gjort som du säger. Det verkade funka...Omstart i "Säkert läge" då som Poca...ovan säger...bör jag göra det oxå? Tack ändå för hjälpen (allt är inte så självklart för mig som det är för dig...)

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ulbn säger:

Nu har jag gjort som du säger. Det verkade funka...Omstart i "Säkert läge" då som Poca...ovan säger...bör jag göra det oxå? Tack ändå för hjälpen (allt är inte så självklart för mig som det är för dig...)

/B

Nej det är inte nödvändigt. Skadar inte men krånglar inte datorn behövs det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Nu är allt ok, funkar som jag vill ha det. Tack för hjälpn!

/B

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...