Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro 2017 visar frågetecken vid start


alexander Pettersson
 Share

Rekommendera Poster

alexander Pettersson

Hej, när jag startar min macbook pro 15" 2017 så kommer det upp ett blinkande frågetecken. jag försökte då ominstallera macOS via command + R men där finns det infen hårddisk som heter macintosh hd som alla skriver om. istället så heter hårdisken "Huvud" av någon konstig anledning. jag råkade radera hårddisk volymen när jag skulle ominstallera första gången så nu verkar det inte finnas nån hårdisk alls att få kontankt med där jag kan installera MacOS, någon som vet något om detta eller vad som kan ha hänt? värt att tillägga är att jag fick denna dator, så har den i andra hand dvs. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander Pettersson
2 timmar sedan, Alix säger:

Då kanske förre ägaren har låst datorn till sitt Apple ID. Kolla mer här

De tror jag inte, för jag kom in först men datorn hängde sig ofta samt att touchbar blinkade väldigt mycket, så bestämde mig för att ominstallera och då blev de såhät

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett spår över huvud taget av en intern hårddisk i datorn när du startar skivverktyget?

Starta datorn med alt+cmd+R nedtryckta för att nå internetåterställning av datorn

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har defekt disk eller defekt styrning till disken.

Är det likadant med fullt batteri som tex 50-60% batteri?

 

Jag hade en sådan som fick disken bytt av Apple, datorn var inte 2 år gammal.

 

Ta datorn och kvittot till Apple och reklamera datorn.

Bara hoppas den inte är 3 år än.

 

 

Läs:

https://support.apple.com/sv-se/13-inch-macbook-pro-solid-state-drive-service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander Pettersson
11 minuter sedan, Stereotypen säger:

Ta datorn och kvittot till Apple och reklamera datorn.

Men det är väl bara service program för macbook pro 2017 utan touchbar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander Pettersson
14 minuter sedan, SirKnasen säger:

Inte ett spår över huvud taget av en intern hårddisk i datorn när du startar skivverktyget?

Starta datorn med alt+cmd+R nedtryckta för att nå internetåterställning av datorn

det kommer upp en ruta där jag ska ansluta till nätverk, men när jag anslutit händer det ingenting, borde den inte gå vidare av sig självt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, alexander Pettersson säger:

det kommer upp en ruta där jag ska ansluta till nätverk, men när jag anslutit händer det ingenting, borde den inte gå vidare av sig självt?

Jo den ska börja ladda internet recovery så antingen gör du något fel eller så är det fel på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander Pettersson
Just nu, SirKnasen säger:

Jo den ska börja ladda internet recovery så antingen gör du något fel eller så är det fel på datorn

den blir väldigt varm bara men annars händer det inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...