Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med ett spel jag köpt


doritomannen
 Share

Rekommendera Poster

Tja! Oklart om jag är ute och cyklar här i forumet nu men ni får guida mig vidare till rätt ställe isf. Jag har köpt ett spel som heter football manager 2021 från ett ställe som heter Eneba. Där får man en cd-key som man sedan använder på steam och laddar där med ner spelet. Efter att jag har gjort och skulle starta spelet nås jag av denna skylt som jag bifogar och det går inte att spela spelet därav. Detta har aldrig hänt innan och jag känner inte igen detta problem när det kommer till ett simpelt spel som är nedladdad via steam. Är det företag som har blåst mig eller är det min dator? Någon som råkat ut för något liknande där ni faktiskt vill öppna programmet fast datorn säger nej eller har andra tips så tas dom gladeligen emot! Alla tips är välkomna, håller på att bli galen!

 

Mac-info:

MacOS BigSur v11.0.1

 

 

Tackar!

 

 

 

Skärmavbild 2020-11-13 kl. 09.11.57.png

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej o välkommen hit..

Redigerade din rubrik..tänk på att skriva tydliga rubriker..som ger en hint om vad som du vill ha hjälp med..

 

 

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple verkar ha haft problem med deras servrar som kanske kan förklara ditt problem? ”

”Utvecklaren Jeff Johnson upptäckte att problemet var att servern ocsp.apple.com låg nere. Ocsp står för ”online certificate status protocol” och Mac OS kontaktar servern för att kontrollera tredjepartsutvecklares certifikat innan ett signerat program körs.

Apple påstår att problemen var lösta strax efter midnatt svensk tid, men enligt 9 to 5 Mac fortsatte rapporter komma in om problem med Big Sur-installation flera timmar senare.”


Du kan förbigå denna kontroll genom att hålla nere ctrl+högerklick och välja öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna med att det blir problem med ett sprillans nytt OS. Programutvecklare hinner ofta inte med och det blir strul i början.

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Tack för svar, ni menar alltså att det beror på den nya uppdateringen? Finns det något sätt att kringgå denna popup-skylt? T,ex stänga av något som gör att Mac släpper förbi denna så jag kan öppna spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll inne ”Ctrl” och klicka på filen. Välj sedan ”öppna” i menyn som dyker upp. Där får du sedan alternativet att öppna programmet trots vad Gatekeeper säger.

Redigerad av mixxon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har redan testat men funkar inte, gatekeeper kommer inte och varnar vid det klicket utan datorn nekar direkt enligt första bild. Har även testat att avinstallera programmet och köra det igen, även att ändra i terminalen för att gå runt det men funkar inte det heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...